Att skapa språk och mening : litteracitetsarbete i förskola och förskoleklass; Per Dahlbeck, Kristina Westlund; 2018
spara 44%
5+ säljare

Att skapa språk och mening : litteracitetsarbete i förskola och förskoleklass Upplaga 1

av Per Dahlbeck, Kristina Westlund
Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksam­het som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på ­olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenheter, frågor och nyfikenhet och låter verksamheten styras av det. Samtidigt ska verksamheten ­bidra till att barn språkar och kommunicerar på många olika sätt och där barnens uttrycksformer inte ses som konkurrerande utan som att de gynnar varandra.

Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare och lärare med inriktning F-3. Den kan användas som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares och lärares kompetens­utveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän, förskolechefer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.
Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksam­het som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på ­olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenheter, frågor och nyfikenhet och låter verksamheten styras av det. Samtidigt ska verksamheten ­bidra till att barn språkar och kommunicerar på många olika sätt och där barnens uttrycksformer inte ses som konkurrerande utan som att de gynnar varandra.

Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare och lärare med inriktning F-3. Den kan användas som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares och lärares kompetens­utveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän, förskolechefer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789144118741
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 152 st
Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksam­het som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på ­olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenheter, frågor och nyfikenhet och låter verksamheten styras av det. Samtidigt ska verksamheten ­bidra till att barn språkar och kommunicerar på många olika sätt och där barnens uttrycksformer inte ses som konkurrerande utan som att de gynnar varandra.

Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare och lärare med inriktning F-3. Den kan användas som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares och lärares kompetens­utveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän, förskolechefer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.
Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksam­het som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på ­olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenheter, frågor och nyfikenhet och låter verksamheten styras av det. Samtidigt ska verksamheten ­bidra till att barn språkar och kommunicerar på många olika sätt och där barnens uttrycksformer inte ses som konkurrerande utan som att de gynnar varandra.

Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare och lärare med inriktning F-3. Den kan användas som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares och lärares kompetens­utveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän, förskolechefer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.
Begagnad bok
179 kr315 krSpara 136 kr (44%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
179 kr315 krSpara 136 kr (44%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar