BAS Bedömning av anpassningar i skolmiljön; Helena Hemmingsson, Snæfrídur Thóra Egilson, Helene Lidström; 2020
endast ny

BAS Bedömning av anpassningar i skolmiljön Upplaga 1

av Helena Hemmingsson, Snæfrídur Thóra Egilson, Helene Lidström
Många elever i dagens svenska skola är i behov av anpassningar och särskilt stöd. För att rätt insatser ska kunna planeras och genomföras är det viktigt att elevernas behov upptäcks och kartläggs på ett systematiskt sätt.

BAS - Bedömning av anpassningar i skolmiljön är ett validerat elevcentrerat intervjuinstrument som är utvecklat för att bedöma i vilken grad förutsättningarna i en viss skola överensstämmer med elevens förutsättningar. Instrumentet är avsett för barn från ungefär 7 år och uppåt. Det innehåller 16 frågor om vanliga aktiviteter och uppgifter i skolan där eleven kan behöva anpassningar eller särskilt stöd.

I materialet finns samtliga formulär som behövs för att genomföra bedömningen, men också teoretisk bakgrundsinformation om instrumentet och instruktioner inför användning och administrering. I boken finns även två elevexempel för att ge läsaren en inblick i hur instrumentet fungerar i praktiken.

Till boken hör en webbplats där allt material finns tillgängligt. På insidan av omslaget finns en kod som behövs för registrering. Koden är unik och kan enbart brukas av en användare.

BAS kan användas för alla elever som behöver stöd eller anpassningar i skolan. Materialet riktar sig främst till elevhälsan, speciallärare, specialpedagoger och arbetsterapeuter.
Många elever i dagens svenska skola är i behov av anpassningar och särskilt stöd. För att rätt insatser ska kunna planeras och genomföras är det viktigt att elevernas behov upptäcks och kartläggs på ett systematiskt sätt.

BAS - Bedömning av anpassningar i skolmiljön är ett validerat elevcentrerat intervjuinstrument som är utvecklat för att bedöma i vilken grad förutsättningarna i en viss skola överensstämmer med elevens förutsättningar. Instrumentet är avsett för barn från ungefär 7 år och uppåt. Det innehåller 16 frågor om vanliga aktiviteter och uppgifter i skolan där eleven kan behöva anpassningar eller särskilt stöd.

I materialet finns samtliga formulär som behövs för att genomföra bedömningen, men också teoretisk bakgrundsinformation om instrumentet och instruktioner inför användning och administrering. I boken finns även två elevexempel för att ge läsaren en inblick i hur instrumentet fungerar i praktiken.

Till boken hör en webbplats där allt material finns tillgängligt. På insidan av omslaget finns en kod som behövs för registrering. Koden är unik och kan enbart brukas av en användare.

BAS kan användas för alla elever som behöver stöd eller anpassningar i skolan. Materialet riktar sig främst till elevhälsan, speciallärare, specialpedagoger och arbetsterapeuter.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144140582
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 60 st
Många elever i dagens svenska skola är i behov av anpassningar och särskilt stöd. För att rätt insatser ska kunna planeras och genomföras är det viktigt att elevernas behov upptäcks och kartläggs på ett systematiskt sätt.

BAS - Bedömning av anpassningar i skolmiljön är ett validerat elevcentrerat intervjuinstrument som är utvecklat för att bedöma i vilken grad förutsättningarna i en viss skola överensstämmer med elevens förutsättningar. Instrumentet är avsett för barn från ungefär 7 år och uppåt. Det innehåller 16 frågor om vanliga aktiviteter och uppgifter i skolan där eleven kan behöva anpassningar eller särskilt stöd.

I materialet finns samtliga formulär som behövs för att genomföra bedömningen, men också teoretisk bakgrundsinformation om instrumentet och instruktioner inför användning och administrering. I boken finns även två elevexempel för att ge läsaren en inblick i hur instrumentet fungerar i praktiken.

Till boken hör en webbplats där allt material finns tillgängligt. På insidan av omslaget finns en kod som behövs för registrering. Koden är unik och kan enbart brukas av en användare.

BAS kan användas för alla elever som behöver stöd eller anpassningar i skolan. Materialet riktar sig främst till elevhälsan, speciallärare, specialpedagoger och arbetsterapeuter.
Många elever i dagens svenska skola är i behov av anpassningar och särskilt stöd. För att rätt insatser ska kunna planeras och genomföras är det viktigt att elevernas behov upptäcks och kartläggs på ett systematiskt sätt.

BAS - Bedömning av anpassningar i skolmiljön är ett validerat elevcentrerat intervjuinstrument som är utvecklat för att bedöma i vilken grad förutsättningarna i en viss skola överensstämmer med elevens förutsättningar. Instrumentet är avsett för barn från ungefär 7 år och uppåt. Det innehåller 16 frågor om vanliga aktiviteter och uppgifter i skolan där eleven kan behöva anpassningar eller särskilt stöd.

I materialet finns samtliga formulär som behövs för att genomföra bedömningen, men också teoretisk bakgrundsinformation om instrumentet och instruktioner inför användning och administrering. I boken finns även två elevexempel för att ge läsaren en inblick i hur instrumentet fungerar i praktiken.

Till boken hör en webbplats där allt material finns tillgängligt. På insidan av omslaget finns en kod som behövs för registrering. Koden är unik och kan enbart brukas av en användare.

BAS kan användas för alla elever som behöver stöd eller anpassningar i skolan. Materialet riktar sig främst till elevhälsan, speciallärare, specialpedagoger och arbetsterapeuter.
Ny bok
378 kr397 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
378 kr397 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)