Etnografi i klassrummet; Birgitta Kullberg; 2014
spara 37%
5+ säljare

Etnografi i klassrummet Upplaga 3

av Birgitta Kullberg

Vilken roll spelar etnografi i att utforska och förbättra klassrumsundervisning? Hur genomförs denna metod och vilka insikter kan man dra? I denna bok drar Birgitta Kullberg nytta av sina omfattande erfarenheter kring den etnografiska forskningsmetoden för att belysa dess effektivitet ur pedagogiska, didaktiska och vetenskapliga synvinklar.

Bokens inledande del ger en introduktion till etnografin som forskningsmetod. Här beskrivs den teoretiska och praktiska förberedelsen av en etnografisk studie, dess genomförande, den pågående analysen och den slutliga bearbetningen, som leder till tolkning och rapportering.

I den efterföljande delen diskuteras hur etnografiska tekniker, särskilt deltagande observationer och intervjuer, framgångsrikt kan integreras i undervisning för att berika dess utforskande natur.

"Boken om Etnografi i klassrummet" är avsedd att användas inom förskollärar- och grundlärarutbildning, kompetensutveckling för lärare, forskarutbildning inom pedagogik och didaktik, samt av aktiva lärare. Detta är den uppdaterade tredje utgåvan.

Vilken roll spelar etnografi i att utforska och förbättra klassrumsundervisning? Hur genomförs denna metod och vilka insikter kan man dra? I denna bok drar Birgitta Kullberg nytta av sina omfattande erfarenheter kring den etnografiska forskningsmetoden för att belysa dess effektivitet ur pedagogiska, didaktiska och vetenskapliga synvinklar.

Bokens inledande del ger en introduktion till etnografin som forskningsmetod. Här beskrivs den teoretiska och praktiska förberedelsen av en etnografisk studie, dess genomförande, den pågående analysen och den slutliga bearbetningen, som leder till tolkning och rapportering.

I den efterföljande delen diskuteras hur etnografiska tekniker, särskilt deltagande observationer och intervjuer, framgångsrikt kan integreras i undervisning för att berika dess utforskande natur.

"Boken om Etnografi i klassrummet" är avsedd att användas inom förskollärar- och grundlärarutbildning, kompetensutveckling för lärare, forskarutbildning inom pedagogik och didaktik, samt av aktiva lärare. Detta är den uppdaterade tredje utgåvan.

Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789144075044
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 258 st
3 upplagor
Upplaga 2 (2004)
från 145 kr
Upplaga 1 (1996)
från 179 kr
Upplaga 3 (2014)
från 235 kr

Vilken roll spelar etnografi i att utforska och förbättra klassrumsundervisning? Hur genomförs denna metod och vilka insikter kan man dra? I denna bok drar Birgitta Kullberg nytta av sina omfattande erfarenheter kring den etnografiska forskningsmetoden för att belysa dess effektivitet ur pedagogiska, didaktiska och vetenskapliga synvinklar.

Bokens inledande del ger en introduktion till etnografin som forskningsmetod. Här beskrivs den teoretiska och praktiska förberedelsen av en etnografisk studie, dess genomförande, den pågående analysen och den slutliga bearbetningen, som leder till tolkning och rapportering.

I den efterföljande delen diskuteras hur etnografiska tekniker, särskilt deltagande observationer och intervjuer, framgångsrikt kan integreras i undervisning för att berika dess utforskande natur.

"Boken om Etnografi i klassrummet" är avsedd att användas inom förskollärar- och grundlärarutbildning, kompetensutveckling för lärare, forskarutbildning inom pedagogik och didaktik, samt av aktiva lärare. Detta är den uppdaterade tredje utgåvan.

Vilken roll spelar etnografi i att utforska och förbättra klassrumsundervisning? Hur genomförs denna metod och vilka insikter kan man dra? I denna bok drar Birgitta Kullberg nytta av sina omfattande erfarenheter kring den etnografiska forskningsmetoden för att belysa dess effektivitet ur pedagogiska, didaktiska och vetenskapliga synvinklar.

Bokens inledande del ger en introduktion till etnografin som forskningsmetod. Här beskrivs den teoretiska och praktiska förberedelsen av en etnografisk studie, dess genomförande, den pågående analysen och den slutliga bearbetningen, som leder till tolkning och rapportering.

I den efterföljande delen diskuteras hur etnografiska tekniker, särskilt deltagande observationer och intervjuer, framgångsrikt kan integreras i undervisning för att berika dess utforskande natur.

"Boken om Etnografi i klassrummet" är avsedd att användas inom förskollärar- och grundlärarutbildning, kompetensutveckling för lärare, forskarutbildning inom pedagogik och didaktik, samt av aktiva lärare. Detta är den uppdaterade tredje utgåvan.

Begagnad bok
235 kr369 krSpara 134 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
235 kr369 krSpara 134 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar