Bilderbokens mångfald och möjligheter, Studiehandledning; Agneta Edwards; 2009

Bilderbokens mångfald och möjligheter, Studiehandledning Upplaga 1

av Agneta Edwards
Studiehandledningen ger underlag till fem fortbildningsträffar om Bilderbokens mångfald och möjligheter. 

Tillsammans med kollegor eller i studentgrupper kan du diskutera hur man på olika sätt kan arbeta praktiskt med bilderböcker i barngrupper. Du får förslag på hemuppgifter för att förbereda diskussionerna och pröva arbetssätten mellan träffarna.

Det ges också förslag på hur du involverar föräldrarna i detta arbete. Studiehandledningen är indelad i olika områden:

Vilka böcker? Hur väljer man ut bra böcker för barngruppen?
På förskolan. Vilka förutsättningar behövs för att bokstunden ska bli bra?
Berättarstrukturen. Vilka berättarstrukturer passar för förskolebarn?
Text och bild. Hur arbetar man med böcker helt utan text? När är bilderna viktigare än texten? När står texten på egna ben?
Boksamtal och bildprat. Vad berättar bilden? Hur ska man läsa olika böcker för barnen? Hur samtalar man om boken och när?  

Denna titel är en beställningsvara, vilket innebär att den trycks först när en order läggs. Leveranstid är 5-8 vardagar. I övrigt är det ingen skillnad mot andra tryckta böcker.
Studiehandledningen ger underlag till fem fortbildningsträffar om Bilderbokens mångfald och möjligheter. 

Tillsammans med kollegor eller i studentgrupper kan du diskutera hur man på olika sätt kan arbeta praktiskt med bilderböcker i barngrupper. Du får förslag på hemuppgifter för att förbereda diskussionerna och pröva arbetssätten mellan träffarna.

Det ges också förslag på hur du involverar föräldrarna i detta arbete. Studiehandledningen är indelad i olika områden:

Vilka böcker? Hur väljer man ut bra böcker för barngruppen?
På förskolan. Vilka förutsättningar behövs för att bokstunden ska bli bra?
Berättarstrukturen. Vilka berättarstrukturer passar för förskolebarn?
Text och bild. Hur arbetar man med böcker helt utan text? När är bilderna viktigare än texten? När står texten på egna ben?
Boksamtal och bildprat. Vad berättar bilden? Hur ska man läsa olika böcker för barnen? Hur samtalar man om boken och när?  

Denna titel är en beställningsvara, vilket innebär att den trycks först när en order läggs. Leveranstid är 5-8 vardagar. I övrigt är det ingen skillnad mot andra tryckta böcker.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789127418639
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 24 st
Studiehandledningen ger underlag till fem fortbildningsträffar om Bilderbokens mångfald och möjligheter. 

Tillsammans med kollegor eller i studentgrupper kan du diskutera hur man på olika sätt kan arbeta praktiskt med bilderböcker i barngrupper. Du får förslag på hemuppgifter för att förbereda diskussionerna och pröva arbetssätten mellan träffarna.

Det ges också förslag på hur du involverar föräldrarna i detta arbete. Studiehandledningen är indelad i olika områden:

Vilka böcker? Hur väljer man ut bra böcker för barngruppen?
På förskolan. Vilka förutsättningar behövs för att bokstunden ska bli bra?
Berättarstrukturen. Vilka berättarstrukturer passar för förskolebarn?
Text och bild. Hur arbetar man med böcker helt utan text? När är bilderna viktigare än texten? När står texten på egna ben?
Boksamtal och bildprat. Vad berättar bilden? Hur ska man läsa olika böcker för barnen? Hur samtalar man om boken och när?  

Denna titel är en beställningsvara, vilket innebär att den trycks först när en order läggs. Leveranstid är 5-8 vardagar. I övrigt är det ingen skillnad mot andra tryckta böcker.
Studiehandledningen ger underlag till fem fortbildningsträffar om Bilderbokens mångfald och möjligheter. 

Tillsammans med kollegor eller i studentgrupper kan du diskutera hur man på olika sätt kan arbeta praktiskt med bilderböcker i barngrupper. Du får förslag på hemuppgifter för att förbereda diskussionerna och pröva arbetssätten mellan träffarna.

Det ges också förslag på hur du involverar föräldrarna i detta arbete. Studiehandledningen är indelad i olika områden:

Vilka böcker? Hur väljer man ut bra böcker för barngruppen?
På förskolan. Vilka förutsättningar behövs för att bokstunden ska bli bra?
Berättarstrukturen. Vilka berättarstrukturer passar för förskolebarn?
Text och bild. Hur arbetar man med böcker helt utan text? När är bilderna viktigare än texten? När står texten på egna ben?
Boksamtal och bildprat. Vad berättar bilden? Hur ska man läsa olika böcker för barnen? Hur samtalar man om boken och när?  

Denna titel är en beställningsvara, vilket innebär att den trycks först när en order läggs. Leveranstid är 5-8 vardagar. I övrigt är det ingen skillnad mot andra tryckta böcker.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)