Direkthandel - en affärsmöjlighet i tiden; Eva-Karin Ohlsson, Evert Gummesson; 2007
2 säljare

Direkthandel - en affärsmöjlighet i tiden Upplaga 1

av Eva-Karin Ohlsson, Evert Gummesson
Boken ger en presentation av direkthandeln samt konkreta tips för hur man lyckas som direkthandelsföretagare.

Läs mer
Direkthandeln är en relativt okänd del av det svenska näringslivet. Den är butikslös och säljer direkt till konsument vid personliga möten. Även om den är en liten del av den totala handeln omsätter den i Sverige 2,5 miljarder kr och engagerar 100 000 säljare, majoriteten kvinnor på deltid. Motsvarande siffror globalt är 750 miljarder kr och 60 miljoner säljare.
I boken medverkar ett tiotal författare från högskola och näringsliv. I nio kapitel presenteras handelns uppgift i samhället, direkthandelns arbetssätt och möjligheter, den moderna marknadsföringen i det värdeskapande nätverkssamhället, ledarskapets och motivationens stora betydelse, kvinnans roll i direkthandeln samt intresseorganisationer och etiska regler. I sex praktikfall ges en inblick i svenska och internationella direkthandelsföretags verklighet.

Om författarna
Evert Gummesson är professor i företagsekonomi vid Stockholms universitet och Sveriges internationellt mest etablerade marknadsforskare. Eva-Karin Ohlsson är lärare, kommunikatör och projektledare med mångårig erfarenhet.
Boken ger en presentation av direkthandeln samt konkreta tips för hur man lyckas som direkthandelsföretagare.

Läs mer
Direkthandeln är en relativt okänd del av det svenska näringslivet. Den är butikslös och säljer direkt till konsument vid personliga möten. Även om den är en liten del av den totala handeln omsätter den i Sverige 2,5 miljarder kr och engagerar 100 000 säljare, majoriteten kvinnor på deltid. Motsvarande siffror globalt är 750 miljarder kr och 60 miljoner säljare.
I boken medverkar ett tiotal författare från högskola och näringsliv. I nio kapitel presenteras handelns uppgift i samhället, direkthandelns arbetssätt och möjligheter, den moderna marknadsföringen i det värdeskapande nätverkssamhället, ledarskapets och motivationens stora betydelse, kvinnans roll i direkthandeln samt intresseorganisationer och etiska regler. I sex praktikfall ges en inblick i svenska och internationella direkthandelsföretags verklighet.

Om författarna
Evert Gummesson är professor i företagsekonomi vid Stockholms universitet och Sveriges internationellt mest etablerade marknadsforskare. Eva-Karin Ohlsson är lärare, kommunikatör och projektledare med mångårig erfarenhet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789147087266
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 152 st
Boken ger en presentation av direkthandeln samt konkreta tips för hur man lyckas som direkthandelsföretagare.

Läs mer
Direkthandeln är en relativt okänd del av det svenska näringslivet. Den är butikslös och säljer direkt till konsument vid personliga möten. Även om den är en liten del av den totala handeln omsätter den i Sverige 2,5 miljarder kr och engagerar 100 000 säljare, majoriteten kvinnor på deltid. Motsvarande siffror globalt är 750 miljarder kr och 60 miljoner säljare.
I boken medverkar ett tiotal författare från högskola och näringsliv. I nio kapitel presenteras handelns uppgift i samhället, direkthandelns arbetssätt och möjligheter, den moderna marknadsföringen i det värdeskapande nätverkssamhället, ledarskapets och motivationens stora betydelse, kvinnans roll i direkthandeln samt intresseorganisationer och etiska regler. I sex praktikfall ges en inblick i svenska och internationella direkthandelsföretags verklighet.

Om författarna
Evert Gummesson är professor i företagsekonomi vid Stockholms universitet och Sveriges internationellt mest etablerade marknadsforskare. Eva-Karin Ohlsson är lärare, kommunikatör och projektledare med mångårig erfarenhet.
Boken ger en presentation av direkthandeln samt konkreta tips för hur man lyckas som direkthandelsföretagare.

Läs mer
Direkthandeln är en relativt okänd del av det svenska näringslivet. Den är butikslös och säljer direkt till konsument vid personliga möten. Även om den är en liten del av den totala handeln omsätter den i Sverige 2,5 miljarder kr och engagerar 100 000 säljare, majoriteten kvinnor på deltid. Motsvarande siffror globalt är 750 miljarder kr och 60 miljoner säljare.
I boken medverkar ett tiotal författare från högskola och näringsliv. I nio kapitel presenteras handelns uppgift i samhället, direkthandelns arbetssätt och möjligheter, den moderna marknadsföringen i det värdeskapande nätverkssamhället, ledarskapets och motivationens stora betydelse, kvinnans roll i direkthandeln samt intresseorganisationer och etiska regler. I sex praktikfall ges en inblick i svenska och internationella direkthandelsföretags verklighet.

Om författarna
Evert Gummesson är professor i företagsekonomi vid Stockholms universitet och Sveriges internationellt mest etablerade marknadsforskare. Eva-Karin Ohlsson är lärare, kommunikatör och projektledare med mångårig erfarenhet.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar