
spara 34%
5+ säljare
Fenomenet företagsekonomi Upplaga 1
Företagsekonomi är i dag ett efterfrågat ämne vid universitet och högskolor över hela världen. Dess begrepp och principer tillämpas i allt fler organisationer, oavsett huvudman. Den här boken sätter företagsekonomin i ett nytt ljus, och visar hur ämnet sedan slutet av 1800-talet har nått dagens ställning genom ett samspel mellan företag, akademiska institutioner, konsulter och media.
Fenomenet företagsekonomi ger en övergripande bild av hur företagen inte bara styrs av politik och marknad utan också av olika slags granskare. I boken visas hur företags verksamhet grundas på ett samspel mellan olika aktörer i fysiska och finansiella flöden. Företagsekonomiska angreppssätt har blivit viktiga verktyg i detta samspel, för att lösa problem och för att på bästa sätt hantera begränsade resurser.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144141473
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
Företagsekonomi är i dag ett efterfrågat ämne vid universitet och högskolor över hela världen. Dess begrepp och principer tillämpas i allt fler organisationer, oavsett huvudman. Den här boken sätter företagsekonomin i ett nytt ljus, och visar hur ämnet sedan slutet av 1800-talet har nått dagens ställning genom ett samspel mellan företag, akademiska institutioner, konsulter och media.
Fenomenet företagsekonomi ger en övergripande bild av hur företagen inte bara styrs av politik och marknad utan också av olika slags granskare. I boken visas hur företags verksamhet grundas på ett samspel mellan olika aktörer i fysiska och finansiella flöden. Företagsekonomiska angreppssätt har blivit viktiga verktyg i detta samspel, för att lösa problem och för att på bästa sätt hantera begränsade resurser.
Begagnad bok
215 kr324 krSpara 109 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.