Lära eller läras : om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet; Otto Granberg; 2004
5+ säljare

Lära eller läras : om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet Upplaga 1

av Otto Granberg
I denna bok behandlas pedagogikens kärnfråga: synen på relationen mellan subjektet, den som lär, respektive objektet, det som ska läras. Vilket är bäst – traditionens förmedlingspedagogik eller den progressiva pedagogiken? Båda har fördelar och nackdelar och ingen uppfyller pedagogiska krav på god undervisning. Går då synsätten att utveckla och förena? Boken har både en mer teoretisk och en mer praktikorienterad sida. Den teoretiska omfattar en gedigen men ändå relativt översiktlig och lättläst beskrivning över äldre teorier om inlärning fram till en sammanhållen teoribildning om lärande och kunskapsutveckling.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok behandlas pedagogikens kärnfråga: synen på relationen mellan subjektet, den som lär, respektive objektet, det som ska läras. Vilket är bäst – traditionens förmedlingspedagogik eller den progressiva pedagogiken? Båda har fördelar och nackdelar och ingen uppfyller pedagogiska krav på god undervisning. Går då synsätten att utveckla och förena? Boken har både en mer teoretisk och en mer praktikorienterad sida. Den teoretiska omfattar en gedigen men ändå relativt översiktlig och lättläst beskrivning över äldre teorier om inlärning fram till en sammanhållen teoribildning om lärande och kunskapsutveckling.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144042923
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 225 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2014)
från 249 kr
Upplaga 2 (2009)
från 89 kr
Upplaga 1 (2004)
från 99 kr
I denna bok behandlas pedagogikens kärnfråga: synen på relationen mellan subjektet, den som lär, respektive objektet, det som ska läras. Vilket är bäst – traditionens förmedlingspedagogik eller den progressiva pedagogiken? Båda har fördelar och nackdelar och ingen uppfyller pedagogiska krav på god undervisning. Går då synsätten att utveckla och förena? Boken har både en mer teoretisk och en mer praktikorienterad sida. Den teoretiska omfattar en gedigen men ändå relativt översiktlig och lättläst beskrivning över äldre teorier om inlärning fram till en sammanhållen teoribildning om lärande och kunskapsutveckling.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok behandlas pedagogikens kärnfråga: synen på relationen mellan subjektet, den som lär, respektive objektet, det som ska läras. Vilket är bäst – traditionens förmedlingspedagogik eller den progressiva pedagogiken? Båda har fördelar och nackdelar och ingen uppfyller pedagogiska krav på god undervisning. Går då synsätten att utveckla och förena? Boken har både en mer teoretisk och en mer praktikorienterad sida. Den teoretiska omfattar en gedigen men ändå relativt översiktlig och lättläst beskrivning över äldre teorier om inlärning fram till en sammanhållen teoribildning om lärande och kunskapsutveckling.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
99 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
99 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar