Lek och vänskap : inkluderande pedagogik för barn med autism; Carmel Conn; 2018
spara 28%
5+ säljare

Lek och vänskap : inkluderande pedagogik för barn med autism Upplaga 1

av Carmel Conn
Barn med autism har ofta tydliga lekpreferenser, där sensoriska och perceptuella upplevelser har en stark ställning. Lek och vänskap – ­inkluderande pedagogik för barn med autism erbjuder ett ramverk för att stödja barns utveckling genom lek, med konkreta tips på hur du kan hjälpa barn med autism att delta i leken. Aktuell forskning och relevanta teorier presenteras här på ett lätt-till­gängligt sätt. Fokus ligger på praktisk kunskap och på teoriernas betydelse i förskole- och skolmiljön.

Bokens fem kapitel täcker flera centrala aspekter av inkluderande pedagogik och lek:
teorier om och definitioner av lek
skillnaden mellan lek och lekfullhet
autism, lek och inkluderande pedagogik
sensoriska och perceptuella upplevelser i barns lekkulturer
metoder för att stödja vänskapsutveckling mellan barn.

Boken är användbar för lärare, specialpedagoger och psykologer verksamma i förskola, förskoleklass och grundskolans tidigare år. Även andra yrkesverksamma som arbetar med barn med autism eller är särskilt intresserade av lek kommer att ha behållning av den. Boken kan också vara en värdefull resurs för högskolestudenter på kurser som behandlar lek och autism.
Barn med autism har ofta tydliga lekpreferenser, där sensoriska och perceptuella upplevelser har en stark ställning. Lek och vänskap – ­inkluderande pedagogik för barn med autism erbjuder ett ramverk för att stödja barns utveckling genom lek, med konkreta tips på hur du kan hjälpa barn med autism att delta i leken. Aktuell forskning och relevanta teorier presenteras här på ett lätt-till­gängligt sätt. Fokus ligger på praktisk kunskap och på teoriernas betydelse i förskole- och skolmiljön.

Bokens fem kapitel täcker flera centrala aspekter av inkluderande pedagogik och lek:
teorier om och definitioner av lek
skillnaden mellan lek och lekfullhet
autism, lek och inkluderande pedagogik
sensoriska och perceptuella upplevelser i barns lekkulturer
metoder för att stödja vänskapsutveckling mellan barn.

Boken är användbar för lärare, specialpedagoger och psykologer verksamma i förskola, förskoleklass och grundskolans tidigare år. Även andra yrkesverksamma som arbetar med barn med autism eller är särskilt intresserade av lek kommer att ha behållning av den. Boken kan också vara en värdefull resurs för högskolestudenter på kurser som behandlar lek och autism.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789144120829
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 144 st
Barn med autism har ofta tydliga lekpreferenser, där sensoriska och perceptuella upplevelser har en stark ställning. Lek och vänskap – ­inkluderande pedagogik för barn med autism erbjuder ett ramverk för att stödja barns utveckling genom lek, med konkreta tips på hur du kan hjälpa barn med autism att delta i leken. Aktuell forskning och relevanta teorier presenteras här på ett lätt-till­gängligt sätt. Fokus ligger på praktisk kunskap och på teoriernas betydelse i förskole- och skolmiljön.

Bokens fem kapitel täcker flera centrala aspekter av inkluderande pedagogik och lek:
teorier om och definitioner av lek
skillnaden mellan lek och lekfullhet
autism, lek och inkluderande pedagogik
sensoriska och perceptuella upplevelser i barns lekkulturer
metoder för att stödja vänskapsutveckling mellan barn.

Boken är användbar för lärare, specialpedagoger och psykologer verksamma i förskola, förskoleklass och grundskolans tidigare år. Även andra yrkesverksamma som arbetar med barn med autism eller är särskilt intresserade av lek kommer att ha behållning av den. Boken kan också vara en värdefull resurs för högskolestudenter på kurser som behandlar lek och autism.
Barn med autism har ofta tydliga lekpreferenser, där sensoriska och perceptuella upplevelser har en stark ställning. Lek och vänskap – ­inkluderande pedagogik för barn med autism erbjuder ett ramverk för att stödja barns utveckling genom lek, med konkreta tips på hur du kan hjälpa barn med autism att delta i leken. Aktuell forskning och relevanta teorier presenteras här på ett lätt-till­gängligt sätt. Fokus ligger på praktisk kunskap och på teoriernas betydelse i förskole- och skolmiljön.

Bokens fem kapitel täcker flera centrala aspekter av inkluderande pedagogik och lek:
teorier om och definitioner av lek
skillnaden mellan lek och lekfullhet
autism, lek och inkluderande pedagogik
sensoriska och perceptuella upplevelser i barns lekkulturer
metoder för att stödja vänskapsutveckling mellan barn.

Boken är användbar för lärare, specialpedagoger och psykologer verksamma i förskola, förskoleklass och grundskolans tidigare år. Även andra yrkesverksamma som arbetar med barn med autism eller är särskilt intresserade av lek kommer att ha behållning av den. Boken kan också vara en värdefull resurs för högskolestudenter på kurser som behandlar lek och autism.
Begagnad bok
245 kr337 krSpara 92 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
245 kr337 krSpara 92 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar