Denna bok ger en bred och grundläggande introduktion till marknadsföring med särskilt fokus på svenska förhållanden. Den behandlar centrala områden som konkurrensstrategi, segmentering, positionering och varumärkesbyggande, liksom marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företags sociala ansvar.
Utgångspunkten är aktuell forskning och de senaste trenderna inom ämnet. Innehållet illustreras med många pedagogiska och inspirerande exempel som ger konkreta kopplingar till praktiken.
Boken kompletteras av en övningsbok – Marknadsföring: modeller och principer. Övning, fördjupning och reflektion – som ger möjlighet till fördjupad förståelse, tillämpning och reflektion.
Nyheter i sjätte upplagan:
Lämplig för introduktionskurser i marknadsföring och för alla som vill förstå de viktigaste principerna bakom dagens marknadsföringsarbete.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I augusti 2022 släpptes boken Marknadsföring - modeller och principer skriven av Per Wildenstam, Henrik Uggla. Det är den 6e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 496 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Sanoma Utbildning som har sitt säte i Stockholm.
Köp boken Marknadsföring - modeller och principer på Studentapan och spara pengar.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 16 recensioner från verifierade användare
5.0 (16)
16 recensioner
Zackarias
Limhamn
Perfekt för en blivande säljare.
Linnéa
Karlskoga
Informationsrik men lätt att orientera sig i
Julia
Halmstad
Boken hade mycket information och hjälpte mycket under tentor och föreläsningar. Rekommenderar strkt.
Lisa
Linköping
Väldigt intressant bok
Herman
Halmstad
Jättebra och lärorik bok om marknadsföring och dess modeller & principer, som innehåller följande ämnen: - Grundläggande begrepp - Planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering & positionering - Varumärken - Marknadskommunikation - Hållbarhet &
Felicia
Vänersborg
En bra bok med relevant information o kunskap för att applicera i arbetslivet