Marknadsrätten : en introduktion; Per Jonas Nordell; 2020
spara 62%
5+ säljare

Marknadsrätten : en introduktion Upplaga 8

av Per Jonas Nordell
"Marknadsrätten. En introduktion" är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts den in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.

Denna åttonde upplaga har framför allt reviderats och uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett genom den nya personuppgiftsförordningen (GDPR), som ersätter personuppgiftslagen, den nya lagen om tobak och liknande produkter som ersätter tobakslagen samt den nya spellagen som har ersatt den tidigare lotterilagen. Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.

Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.
"Marknadsrätten. En introduktion" är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts den in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.

Denna åttonde upplaga har framför allt reviderats och uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett genom den nya personuppgiftsförordningen (GDPR), som ersätter personuppgiftslagen, den nya lagen om tobak och liknande produkter som ersätter tobakslagen samt den nya spellagen som har ersatt den tidigare lotterilagen. Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.

Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.
Upplaga: 8e upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789139209249
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 139 st
9 upplagor
Upplaga 9 (2023)
280 kr (endast ny)
Upplaga 7 (2017)
från 89 kr
Upplaga 6 (2014)
från 69 kr
Upplaga 5 (2010)
från 79 kr
Visa alla upplagor
"Marknadsrätten. En introduktion" är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts den in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.

Denna åttonde upplaga har framför allt reviderats och uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett genom den nya personuppgiftsförordningen (GDPR), som ersätter personuppgiftslagen, den nya lagen om tobak och liknande produkter som ersätter tobakslagen samt den nya spellagen som har ersatt den tidigare lotterilagen. Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.

Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.
"Marknadsrätten. En introduktion" är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts den in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.

Denna åttonde upplaga har framför allt reviderats och uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett genom den nya personuppgiftsförordningen (GDPR), som ersätter personuppgiftslagen, den nya lagen om tobak och liknande produkter som ersätter tobakslagen samt den nya spellagen som har ersatt den tidigare lotterilagen. Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.

Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.
Begagnad bok
95 kr249 krSpara 154 kr (62%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr249 krSpara 154 kr (62%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar