Marknadsrätten : en introduktion; Per Jonas Nordell; 2008
5+ säljare

Marknadsrätten : en introduktion Upplaga 4

av Per Jonas Nordell
Grundläggande lärobok med tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden, konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Även annan marknadsrelaterad lagstiftning behandlas liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt ses i såväl ett historiskt som vidare europeiskt och internationellt sammanhang. Boken är främst avsedd för jurist- och ekonomutbildningar men är också lämplig för andra utbildningar i marknadsföring.

Denna upplaga har väsentligt reviderats och beaktar 2008 års konkurrens- och marknadsföringslagsreform och övriga förändringar i den marknadsrättsliga lagstiftningen: 2008 års upphandlingslagar, informationsbestämmelserna i försäkringsavtalslagen, distans- och hemförsäljningslagen, marknadsföring av alkohol- och tobaksvaror samt läkemedel. Slutligen beaktas 2006 års revision av Internationella handelskammarens (ICC) Regler om reklam och marknadskommunikation.
Grundläggande lärobok med tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden, konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Även annan marknadsrelaterad lagstiftning behandlas liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt ses i såväl ett historiskt som vidare europeiskt och internationellt sammanhang. Boken är främst avsedd för jurist- och ekonomutbildningar men är också lämplig för andra utbildningar i marknadsföring.

Denna upplaga har väsentligt reviderats och beaktar 2008 års konkurrens- och marknadsföringslagsreform och övriga förändringar i den marknadsrättsliga lagstiftningen: 2008 års upphandlingslagar, informationsbestämmelserna i försäkringsavtalslagen, distans- och hemförsäljningslagen, marknadsföring av alkohol- och tobaksvaror samt läkemedel. Slutligen beaktas 2006 års revision av Internationella handelskammarens (ICC) Regler om reklam och marknadskommunikation.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789139205012
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 161 st
9 upplagor
Upplaga 9 (2023)
från 279 kr
Upplaga 8 (2020)
från 95 kr
Upplaga 7 (2017)
från 89 kr
Upplaga 6 (2014)
från 69 kr
Visa alla upplagor
Grundläggande lärobok med tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden, konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Även annan marknadsrelaterad lagstiftning behandlas liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt ses i såväl ett historiskt som vidare europeiskt och internationellt sammanhang. Boken är främst avsedd för jurist- och ekonomutbildningar men är också lämplig för andra utbildningar i marknadsföring.

Denna upplaga har väsentligt reviderats och beaktar 2008 års konkurrens- och marknadsföringslagsreform och övriga förändringar i den marknadsrättsliga lagstiftningen: 2008 års upphandlingslagar, informationsbestämmelserna i försäkringsavtalslagen, distans- och hemförsäljningslagen, marknadsföring av alkohol- och tobaksvaror samt läkemedel. Slutligen beaktas 2006 års revision av Internationella handelskammarens (ICC) Regler om reklam och marknadskommunikation.
Grundläggande lärobok med tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden, konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Även annan marknadsrelaterad lagstiftning behandlas liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt ses i såväl ett historiskt som vidare europeiskt och internationellt sammanhang. Boken är främst avsedd för jurist- och ekonomutbildningar men är också lämplig för andra utbildningar i marknadsföring.

Denna upplaga har väsentligt reviderats och beaktar 2008 års konkurrens- och marknadsföringslagsreform och övriga förändringar i den marknadsrättsliga lagstiftningen: 2008 års upphandlingslagar, informationsbestämmelserna i försäkringsavtalslagen, distans- och hemförsäljningslagen, marknadsföring av alkohol- och tobaksvaror samt läkemedel. Slutligen beaktas 2006 års revision av Internationella handelskammarens (ICC) Regler om reklam och marknadskommunikation.
Begagnad bok
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar