Marknadsundersökning : en handbok; Lars Christensen, Nina Engdahl, Carin Grääs, Lars Haglund; 2010
5+ säljare

Marknadsundersökning : en handbok Upplaga 3

av Lars Christensen, Nina Engdahl, Carin Grääs, Lars Haglund
Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.

Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.

Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.

”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”

Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping

”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”

Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.

Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.

Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.

”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”

Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping

”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”

Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789144055299
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 360 st
4 upplagor
Upplaga 4 (2016)
från 269 kr
Upplaga 2 (2001)
från 89 kr
Upplaga 1 (1998)
Tillfälligt slut
Upplaga 3 (2010)
från 85 kr
Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.

Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.

Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.

”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”

Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping

”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”

Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.

Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.

Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.

”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”

Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping

”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”

Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar