Medierätt : en handbok; Dag Wetterberg; 2014
4 säljare

Medierätt : en handbok Upplaga 1

av Dag Wetterberg
Titeln är slut i lager men tilltrycks på vid beställning vilket betyder att leveranstiden kan bli något längre.

Boken tar upp de centrala rättsområdena inom mediejuridiken som yttrandefrihet, personlig integritetoch upphovsrätt. Den belyser även vissa speciellafrågeställningar i varumärkesrätten och marknadsrättenvilka knyter an till medierätten.Boken kan användas som studentlitteratur i medierätt påSveriges olika jurist- och journalistutbildningar. Den lämparsig även som läromedel på gymnasieutbildningar medjuridisk inriktning.Yrkesverksamma jurister kan finna glädje i verket som enföljeslagare i de många teoretiska och praktiska frågor somuppstår inom medierätten.Medierätt – en handbok är dessutom en perfekt handbokför anställda på bland annat reklambyråer, tidningsredaktioner,skivbolag, tv- och filmbolag samt bok- och musikförlag.
Titeln är slut i lager men tilltrycks på vid beställning vilket betyder att leveranstiden kan bli något längre.

Boken tar upp de centrala rättsområdena inom mediejuridiken som yttrandefrihet, personlig integritetoch upphovsrätt. Den belyser även vissa speciellafrågeställningar i varumärkesrätten och marknadsrättenvilka knyter an till medierätten.Boken kan användas som studentlitteratur i medierätt påSveriges olika jurist- och journalistutbildningar. Den lämparsig även som läromedel på gymnasieutbildningar medjuridisk inriktning.Yrkesverksamma jurister kan finna glädje i verket som enföljeslagare i de många teoretiska och praktiska frågor somuppstår inom medierätten.Medierätt – en handbok är dessutom en perfekt handbokför anställda på bland annat reklambyråer, tidningsredaktioner,skivbolag, tv- och filmbolag samt bok- och musikförlag.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789139017783
Förlag: Norstedts Juridik
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 165 st
Titeln är slut i lager men tilltrycks på vid beställning vilket betyder att leveranstiden kan bli något längre.

Boken tar upp de centrala rättsområdena inom mediejuridiken som yttrandefrihet, personlig integritetoch upphovsrätt. Den belyser även vissa speciellafrågeställningar i varumärkesrätten och marknadsrättenvilka knyter an till medierätten.Boken kan användas som studentlitteratur i medierätt påSveriges olika jurist- och journalistutbildningar. Den lämparsig även som läromedel på gymnasieutbildningar medjuridisk inriktning.Yrkesverksamma jurister kan finna glädje i verket som enföljeslagare i de många teoretiska och praktiska frågor somuppstår inom medierätten.Medierätt – en handbok är dessutom en perfekt handbokför anställda på bland annat reklambyråer, tidningsredaktioner,skivbolag, tv- och filmbolag samt bok- och musikförlag.
Titeln är slut i lager men tilltrycks på vid beställning vilket betyder att leveranstiden kan bli något längre.

Boken tar upp de centrala rättsområdena inom mediejuridiken som yttrandefrihet, personlig integritetoch upphovsrätt. Den belyser även vissa speciellafrågeställningar i varumärkesrätten och marknadsrättenvilka knyter an till medierätten.Boken kan användas som studentlitteratur i medierätt påSveriges olika jurist- och journalistutbildningar. Den lämparsig även som läromedel på gymnasieutbildningar medjuridisk inriktning.Yrkesverksamma jurister kan finna glädje i verket som enföljeslagare i de många teoretiska och praktiska frågor somuppstår inom medierätten.Medierätt – en handbok är dessutom en perfekt handbokför anställda på bland annat reklambyråer, tidningsredaktioner,skivbolag, tv- och filmbolag samt bok- och musikförlag.
Begagnad bok
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar