Mikroekonomi : teori och tillämpning; Robert Lundmark; 2013
5+ säljare

Mikroekonomi : teori och tillämpning Upplaga 2

av Robert Lundmark
Mikroekonomi Teori och tillämpning introducerar ämnet mikroekonomi på ett pedagogiskt och illustrativt sätt. Mikroekonomi är det vetenskapsområde som analyserar hur marknader för olika varor eller tjänster fungerar. Boken presenterar grundläggande begrepp, förhållanden och teorier som ligger till grund för hur individer eller hushåll fattar sina konsumtionsbeslut. Till detta kopplas hur företag fattar sina produktions-beslut, det vill säga vad som ska produceras och hur det produceras.

Innehållet i boken är uppbyggt kring hushållen och företagen som utgör huvudaktörerna i en ekonomi och förklarar de analytiska verktyg som används av nationalekonomer för att besvara många av de ekonomiska frågor som samhället ställs inför. Boken inleds med en övergripande diskussion av marknadens roll i en ekonomi för att sedan ge en djupare förklaring till marknadsaktörernas beteenden. Olika marknadsformer analyseras och uppkomsten av olika marknadsmisslyckanden diskuteras. De mer teoretiska avsnitten blandas med tillämpningar för att förtydliga och visa på olika områden där mikroekonomi kan användas för att förklara ekonomiska fenomen. I denna andra upplaga behandlas även marknadsingripanden, välfärdsekonomi, beteendeekonomi, spelteori och dess betydelse för konkurrensanalyser.

Många samhällsekonomiska problem kan lättare förstås och lösas genom att tillämpa mikroekonomisk teori. Boken lämpar sig för grundläggande kurser inom mikroekonomi men kan med fördel även läsas av den som vill skaffa sig en bättre förståelse för ämnet.

Till boken finns en webbplats med kapitelvisa sammanfattningar och övningar samt boken i digital form så att den kan läsas på läsplatta. Instruktioner för hur man kommer åt materialet på webben finns på omslagets insida.

Andra upplagan
Mikroekonomi Teori och tillämpning introducerar ämnet mikroekonomi på ett pedagogiskt och illustrativt sätt. Mikroekonomi är det vetenskapsområde som analyserar hur marknader för olika varor eller tjänster fungerar. Boken presenterar grundläggande begrepp, förhållanden och teorier som ligger till grund för hur individer eller hushåll fattar sina konsumtionsbeslut. Till detta kopplas hur företag fattar sina produktions-beslut, det vill säga vad som ska produceras och hur det produceras.

Innehållet i boken är uppbyggt kring hushållen och företagen som utgör huvudaktörerna i en ekonomi och förklarar de analytiska verktyg som används av nationalekonomer för att besvara många av de ekonomiska frågor som samhället ställs inför. Boken inleds med en övergripande diskussion av marknadens roll i en ekonomi för att sedan ge en djupare förklaring till marknadsaktörernas beteenden. Olika marknadsformer analyseras och uppkomsten av olika marknadsmisslyckanden diskuteras. De mer teoretiska avsnitten blandas med tillämpningar för att förtydliga och visa på olika områden där mikroekonomi kan användas för att förklara ekonomiska fenomen. I denna andra upplaga behandlas även marknadsingripanden, välfärdsekonomi, beteendeekonomi, spelteori och dess betydelse för konkurrensanalyser.

Många samhällsekonomiska problem kan lättare förstås och lösas genom att tillämpa mikroekonomisk teori. Boken lämpar sig för grundläggande kurser inom mikroekonomi men kan med fördel även läsas av den som vill skaffa sig en bättre förståelse för ämnet.

Till boken finns en webbplats med kapitelvisa sammanfattningar och övningar samt boken i digital form så att den kan läsas på läsplatta. Instruktioner för hur man kommer åt materialet på webben finns på omslagets insida.

Andra upplagan
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144082547
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 614 st
5 upplagor
Upplaga 5 (2023)
från 589 kr
Upplaga 4 (2020)
från 389 kr
Upplaga 3 (2017)
från 195 kr
Upplaga 1 (2010)
från 89 kr
Visa alla upplagor
Mikroekonomi Teori och tillämpning introducerar ämnet mikroekonomi på ett pedagogiskt och illustrativt sätt. Mikroekonomi är det vetenskapsområde som analyserar hur marknader för olika varor eller tjänster fungerar. Boken presenterar grundläggande begrepp, förhållanden och teorier som ligger till grund för hur individer eller hushåll fattar sina konsumtionsbeslut. Till detta kopplas hur företag fattar sina produktions-beslut, det vill säga vad som ska produceras och hur det produceras.

Innehållet i boken är uppbyggt kring hushållen och företagen som utgör huvudaktörerna i en ekonomi och förklarar de analytiska verktyg som används av nationalekonomer för att besvara många av de ekonomiska frågor som samhället ställs inför. Boken inleds med en övergripande diskussion av marknadens roll i en ekonomi för att sedan ge en djupare förklaring till marknadsaktörernas beteenden. Olika marknadsformer analyseras och uppkomsten av olika marknadsmisslyckanden diskuteras. De mer teoretiska avsnitten blandas med tillämpningar för att förtydliga och visa på olika områden där mikroekonomi kan användas för att förklara ekonomiska fenomen. I denna andra upplaga behandlas även marknadsingripanden, välfärdsekonomi, beteendeekonomi, spelteori och dess betydelse för konkurrensanalyser.

Många samhällsekonomiska problem kan lättare förstås och lösas genom att tillämpa mikroekonomisk teori. Boken lämpar sig för grundläggande kurser inom mikroekonomi men kan med fördel även läsas av den som vill skaffa sig en bättre förståelse för ämnet.

Till boken finns en webbplats med kapitelvisa sammanfattningar och övningar samt boken i digital form så att den kan läsas på läsplatta. Instruktioner för hur man kommer åt materialet på webben finns på omslagets insida.

Andra upplagan
Mikroekonomi Teori och tillämpning introducerar ämnet mikroekonomi på ett pedagogiskt och illustrativt sätt. Mikroekonomi är det vetenskapsområde som analyserar hur marknader för olika varor eller tjänster fungerar. Boken presenterar grundläggande begrepp, förhållanden och teorier som ligger till grund för hur individer eller hushåll fattar sina konsumtionsbeslut. Till detta kopplas hur företag fattar sina produktions-beslut, det vill säga vad som ska produceras och hur det produceras.

Innehållet i boken är uppbyggt kring hushållen och företagen som utgör huvudaktörerna i en ekonomi och förklarar de analytiska verktyg som används av nationalekonomer för att besvara många av de ekonomiska frågor som samhället ställs inför. Boken inleds med en övergripande diskussion av marknadens roll i en ekonomi för att sedan ge en djupare förklaring till marknadsaktörernas beteenden. Olika marknadsformer analyseras och uppkomsten av olika marknadsmisslyckanden diskuteras. De mer teoretiska avsnitten blandas med tillämpningar för att förtydliga och visa på olika områden där mikroekonomi kan användas för att förklara ekonomiska fenomen. I denna andra upplaga behandlas även marknadsingripanden, välfärdsekonomi, beteendeekonomi, spelteori och dess betydelse för konkurrensanalyser.

Många samhällsekonomiska problem kan lättare förstås och lösas genom att tillämpa mikroekonomisk teori. Boken lämpar sig för grundläggande kurser inom mikroekonomi men kan med fördel även läsas av den som vill skaffa sig en bättre förståelse för ämnet.

Till boken finns en webbplats med kapitelvisa sammanfattningar och övningar samt boken i digital form så att den kan läsas på läsplatta. Instruktioner för hur man kommer åt materialet på webben finns på omslagets insida.

Andra upplagan
Begagnad bok
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar