Regelsamling i marknadsrätt Upplaga 10
Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare och studerande - aktualiserad upplaga! Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade: Nya regler för direktmarknadsföring. Distansavtal och hemförsäljning. God sed. Konsumentkrediter. Postorderförsäljning. Avtal. Köp. EG:s lagstiftning för marknadsföring. Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska. Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.
Upplaga: 10e upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789139105367
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 478 st
Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare och studerande - aktualiserad upplaga! Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade: Nya regler för direktmarknadsföring. Distansavtal och hemförsäljning. God sed. Konsumentkrediter. Postorderförsäljning. Avtal. Köp. EG:s lagstiftning för marknadsföring. Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska. Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.