Regelsamling i marknadsrätt; Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Thomas Carlén Wendels, Torsten Brink, Lars-Erik Ström; 2008
2 säljare

Regelsamling i marknadsrätt Upplaga 12

av Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Thomas Carlén Wendels, Torsten Brink, Lars-Erik Ström
Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare - aktualiserad upplaga!

Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den moderniserade konkurrenslagstiftningen (1 november 2008). Den innehåller också

Konsumentverkets föreskrifter och riktlinjer i urval,

Upphovsrättslagen,

Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt,

Regler om mutor och bestickning, lotterilagen,

Radio- och TV-lagen,

Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster,

Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor,

Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd,

Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam,

Den köprättsliga lagstiftningen,

Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna,

Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel och läkemedel,

Lag om skydd för företagshemligheter,

Könsdiskriminerande reklam,

Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.

Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska.

Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom området.
Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.
Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare - aktualiserad upplaga!

Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den moderniserade konkurrenslagstiftningen (1 november 2008). Den innehåller också

Konsumentverkets föreskrifter och riktlinjer i urval,

Upphovsrättslagen,

Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt,

Regler om mutor och bestickning, lotterilagen,

Radio- och TV-lagen,

Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster,

Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor,

Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd,

Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam,

Den köprättsliga lagstiftningen,

Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna,

Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel och läkemedel,

Lag om skydd för företagshemligheter,

Könsdiskriminerande reklam,

Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.

Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska.

Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom området.
Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.
Upplaga: 12e upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789139109518
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 475 st
Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare - aktualiserad upplaga!

Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den moderniserade konkurrenslagstiftningen (1 november 2008). Den innehåller också

Konsumentverkets föreskrifter och riktlinjer i urval,

Upphovsrättslagen,

Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt,

Regler om mutor och bestickning, lotterilagen,

Radio- och TV-lagen,

Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster,

Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor,

Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd,

Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam,

Den köprättsliga lagstiftningen,

Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna,

Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel och läkemedel,

Lag om skydd för företagshemligheter,

Könsdiskriminerande reklam,

Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.

Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska.

Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom området.
Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.
Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare - aktualiserad upplaga!

Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den moderniserade konkurrenslagstiftningen (1 november 2008). Den innehåller också

Konsumentverkets föreskrifter och riktlinjer i urval,

Upphovsrättslagen,

Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt,

Regler om mutor och bestickning, lotterilagen,

Radio- och TV-lagen,

Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster,

Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor,

Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd,

Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam,

Den köprättsliga lagstiftningen,

Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna,

Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel och läkemedel,

Lag om skydd för företagshemligheter,

Könsdiskriminerande reklam,

Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.

Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska.

Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom området.
Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.
Begagnad bok
359 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
359 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar