Skola på vetenskaplig grund; Andreas Ryve, Kirsti Hemmi, Per Kornhall; 2016
spara 38%
5+ säljare

Skola på vetenskaplig grund Upplaga 1

av Andreas Ryve, Kirsti Hemmi, Per Kornhall
Skola på vetenskaplig grund handlar om hur olika nivåer i skolans styrning, tillsammans med lärarprofessionen, kan skapa en bra skola för alla. Författarna Andreas Ryve, Kirsti Hemmi och Per Kornhall använder ett nydanande samarbetsprojekt mellan Västerås stad och Mälardalens högskola gällande matematikundervisning som utgångspunkt för diskussion om vilka vägar aktuell forskning pekar ut inför framtiden.

Ur innehållehållsförteckningen:

Bra klassrumsundervisning
Den aktiva läraren
Kollegiala samtal för praktikutveckling
Systematiskt kvalitetsarbete
Permanent organisation för utveckling av undervisningen
Delaktighet och professionell autonomi
Forskning tillsammans med skolan
Lärarutbildning och fortbildning
Läromedel – en viktig resurs
Paradigmskifte

Varje enskilt kapitel i Skola på vetenskaplig grund är uppbyggt så att det kan tjäna som diskussions- och studiematerial för kursverksamhet på olika nivåer inom kommun, högskola och skola. 

Skola på vetenskaplig grund vänder sig till dig som har intresse av skolutveckling och vill veta mer om hur vetenskap kan påverka skolans verksamhet. 

Det konkreta exempel som läsarna får följa är det forskningsbaserade utvecklingsprojektet ”Räkna med Västerås” där författarna varit inblandade. Författarna diskuterar bra klassrumsundervisning, aktiva lärare, kollegiala samtal, systematiskt kvalitetsarbete, organisation för utveckling av undervisning för att nämna några aspekter. Samtliga avsnitt grundas i forskning och relateras till Västeråsexemplet. Här finns också en kritisk diskussion av lärarutbildningen och av konstruktivism som teori.

Marie Leijon, BTJ-häftet nr 12, 2016
Skola på vetenskaplig grund handlar om hur olika nivåer i skolans styrning, tillsammans med lärarprofessionen, kan skapa en bra skola för alla. Författarna Andreas Ryve, Kirsti Hemmi och Per Kornhall använder ett nydanande samarbetsprojekt mellan Västerås stad och Mälardalens högskola gällande matematikundervisning som utgångspunkt för diskussion om vilka vägar aktuell forskning pekar ut inför framtiden.

Ur innehållehållsförteckningen:

Bra klassrumsundervisning
Den aktiva läraren
Kollegiala samtal för praktikutveckling
Systematiskt kvalitetsarbete
Permanent organisation för utveckling av undervisningen
Delaktighet och professionell autonomi
Forskning tillsammans med skolan
Lärarutbildning och fortbildning
Läromedel – en viktig resurs
Paradigmskifte

Varje enskilt kapitel i Skola på vetenskaplig grund är uppbyggt så att det kan tjäna som diskussions- och studiematerial för kursverksamhet på olika nivåer inom kommun, högskola och skola. 

Skola på vetenskaplig grund vänder sig till dig som har intresse av skolutveckling och vill veta mer om hur vetenskap kan påverka skolans verksamhet. 

Det konkreta exempel som läsarna får följa är det forskningsbaserade utvecklingsprojektet ”Räkna med Västerås” där författarna varit inblandade. Författarna diskuterar bra klassrumsundervisning, aktiva lärare, kollegiala samtal, systematiskt kvalitetsarbete, organisation för utveckling av undervisning för att nämna några aspekter. Samtliga avsnitt grundas i forskning och relateras till Västeråsexemplet. Här finns också en kritisk diskussion av lärarutbildningen och av konstruktivism som teori.

Marie Leijon, BTJ-häftet nr 12, 2016
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789127147492
Förlag: Natur & Kultur Läromedel
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 190 st
Skola på vetenskaplig grund handlar om hur olika nivåer i skolans styrning, tillsammans med lärarprofessionen, kan skapa en bra skola för alla. Författarna Andreas Ryve, Kirsti Hemmi och Per Kornhall använder ett nydanande samarbetsprojekt mellan Västerås stad och Mälardalens högskola gällande matematikundervisning som utgångspunkt för diskussion om vilka vägar aktuell forskning pekar ut inför framtiden.

Ur innehållehållsförteckningen:

Bra klassrumsundervisning
Den aktiva läraren
Kollegiala samtal för praktikutveckling
Systematiskt kvalitetsarbete
Permanent organisation för utveckling av undervisningen
Delaktighet och professionell autonomi
Forskning tillsammans med skolan
Lärarutbildning och fortbildning
Läromedel – en viktig resurs
Paradigmskifte

Varje enskilt kapitel i Skola på vetenskaplig grund är uppbyggt så att det kan tjäna som diskussions- och studiematerial för kursverksamhet på olika nivåer inom kommun, högskola och skola. 

Skola på vetenskaplig grund vänder sig till dig som har intresse av skolutveckling och vill veta mer om hur vetenskap kan påverka skolans verksamhet. 

Det konkreta exempel som läsarna får följa är det forskningsbaserade utvecklingsprojektet ”Räkna med Västerås” där författarna varit inblandade. Författarna diskuterar bra klassrumsundervisning, aktiva lärare, kollegiala samtal, systematiskt kvalitetsarbete, organisation för utveckling av undervisning för att nämna några aspekter. Samtliga avsnitt grundas i forskning och relateras till Västeråsexemplet. Här finns också en kritisk diskussion av lärarutbildningen och av konstruktivism som teori.

Marie Leijon, BTJ-häftet nr 12, 2016
Skola på vetenskaplig grund handlar om hur olika nivåer i skolans styrning, tillsammans med lärarprofessionen, kan skapa en bra skola för alla. Författarna Andreas Ryve, Kirsti Hemmi och Per Kornhall använder ett nydanande samarbetsprojekt mellan Västerås stad och Mälardalens högskola gällande matematikundervisning som utgångspunkt för diskussion om vilka vägar aktuell forskning pekar ut inför framtiden.

Ur innehållehållsförteckningen:

Bra klassrumsundervisning
Den aktiva läraren
Kollegiala samtal för praktikutveckling
Systematiskt kvalitetsarbete
Permanent organisation för utveckling av undervisningen
Delaktighet och professionell autonomi
Forskning tillsammans med skolan
Lärarutbildning och fortbildning
Läromedel – en viktig resurs
Paradigmskifte

Varje enskilt kapitel i Skola på vetenskaplig grund är uppbyggt så att det kan tjäna som diskussions- och studiematerial för kursverksamhet på olika nivåer inom kommun, högskola och skola. 

Skola på vetenskaplig grund vänder sig till dig som har intresse av skolutveckling och vill veta mer om hur vetenskap kan påverka skolans verksamhet. 

Det konkreta exempel som läsarna får följa är det forskningsbaserade utvecklingsprojektet ”Räkna med Västerås” där författarna varit inblandade. Författarna diskuterar bra klassrumsundervisning, aktiva lärare, kollegiala samtal, systematiskt kvalitetsarbete, organisation för utveckling av undervisning för att nämna några aspekter. Samtliga avsnitt grundas i forskning och relateras till Västeråsexemplet. Här finns också en kritisk diskussion av lärarutbildningen och av konstruktivism som teori.

Marie Leijon, BTJ-häftet nr 12, 2016
Begagnad bok
285 kr459 krSpara 174 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
285 kr459 krSpara 174 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar