Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder; Jan Håkansson; 2017
spara 60%
5+ säljare

Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder Upplaga 2

av Jan Håkansson
Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet – men hur gör man för att få det att fungera i praktiken?

Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren:
vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete
vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål
vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet
hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet
på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet
hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas.

Den andra upplagan av boken innehåller uppdateringar, bland annat utifrån förändringar i grundskolans läroplan (Lgr 11) när det gäller förskoleklassen och fritidshemmet. I övrigt har texten genomgått en kritisk granskning och bearbetning för att bli ännu tydligare.
Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitetsarbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.
Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet – men hur gör man för att få det att fungera i praktiken?

Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren:
vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete
vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål
vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet
hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet
på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet
hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas.

Den andra upplagan av boken innehåller uppdateringar, bland annat utifrån förändringar i grundskolans läroplan (Lgr 11) när det gäller förskoleklassen och fritidshemmet. I övrigt har texten genomgått en kritisk granskning och bearbetning för att bli ännu tydligare.
Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitetsarbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789144121130
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 173 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2021)
från 349 kr
Upplaga 1 (2013)
från 109 kr
Upplaga 2 (2017)
från 159 kr
Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet – men hur gör man för att få det att fungera i praktiken?

Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren:
vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete
vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål
vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet
hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet
på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet
hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas.

Den andra upplagan av boken innehåller uppdateringar, bland annat utifrån förändringar i grundskolans läroplan (Lgr 11) när det gäller förskoleklassen och fritidshemmet. I övrigt har texten genomgått en kritisk granskning och bearbetning för att bli ännu tydligare.
Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitetsarbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.
Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet – men hur gör man för att få det att fungera i praktiken?

Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren:
vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete
vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål
vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet
hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet
på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet
hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas.

Den andra upplagan av boken innehåller uppdateringar, bland annat utifrån förändringar i grundskolans läroplan (Lgr 11) när det gäller förskoleklassen och fritidshemmet. I övrigt har texten genomgått en kritisk granskning och bearbetning för att bli ännu tydligare.
Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitetsarbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.
Begagnad bok
159 kr388 krSpara 229 kr (60%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
159 kr388 krSpara 229 kr (60%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar