Vad är förskolepedagogik?; Frode Søbstad, Ole Fredrik Lillemyr; 2001
5+ säljare

Vad är förskolepedagogik? Upplaga 1

av Frode Søbstad, Ole Fredrik Lillemyr
Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.

Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.

Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.

Översättning: Inger Lindelöf
Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.

Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.

Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.

Översättning: Inger Lindelöf
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789144017563
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 236 st
Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.

Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.

Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.

Översättning: Inger Lindelöf
Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.

Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.

Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.

Översättning: Inger Lindelöf
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar