Vetenskaplighet i högre utbildning - Erfarenheter från lärarutbildningen; Olof Franck, Elisabeth Asp-Onsjö, Viktoria Bengtsdotter Katz, Anna Blomqvist, Irma Brkovic, Malin Brännström, Git Börjesson, Mattias Börjesson, Katharina Dahlbäck, Anne Dragemark Oscarson, Sara Edman, Jonas Emanuelsson, Peter Erlandson, Djamila Fatheddine, Bjørn Friis Johannsen, Eva-Lena Happstadius, Margaretha Häggström, Jonna Kallaste Håkansson, Åsa Karlsson, Cecilia Kilhamn, Lena Knutsson, Angelika Kullberg, Jan Landström, Annika Lilja, Anna-Lena Lilliestam, Anna Lyngfelt, Joakim Magnusson, Charlotte Nilsson, Elisabeth Ohlsson, Christina Osbeck, Helena Pedersen, Anna-Lena Pihl, Catarina Player-Koro, Ilona Rinne, Miranda Rocksén, Karin Rönnerman, Catarina Schmidt, Sylvana Sofkova Hashemi, Ola Strandler, Anna Strid, Marie Ståhl, Maria Svensson, Anna Udén, Ann-Marie von Otter, Arjen Wals, Eva Wennås Brante, Maria Åström; 2019
5+ säljare

Vetenskaplighet i högre utbildning - Erfarenheter från lärarutbildningen Upplaga 1

av Olof Franck, Elisabeth Asp-Onsjö, Viktoria Bengtsdotter Katz, Anna Blomqvist, Irma Brkovic
m.fl.
Vad innebär vetenskaplighet i högre utbildning och hur kan den stärkas? Den här boken tar sin utgångspunkt i en institutions systematiska arbete med dessa frågor, i syfte att diskutera positiva erfarenheter och kritiska moment i ett sådant utvecklingsarbete. Exempel på ämnen som tas upp i boken är forskningsanknuten litteratur, examensarbete, relationen mellan teori och praktik, ämnesprogression, digitalisering, hållbar utveckling och estetiska uttrycksformer.

Vetenskaplighet i högre utbildning diskuterar erfarenheter från lärarutbildningen vid Göteborgs universitet. De olika projekten som beskrivs har dock generell högskolepedagogisk relevans och boken är därmed lämplig som kurslitteratur i högskolepedagogisk utbildning mer allmänt. Den vänder sig även till forsknings- och utbildningsansvariga vid universitet och högskola.

Den här boken är ett resultat av en satsning på forskningsinriktade utvecklingsprojekt som genomfördes vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession 2017-2018, Göteborgs universitet.
Vad innebär vetenskaplighet i högre utbildning och hur kan den stärkas? Den här boken tar sin utgångspunkt i en institutions systematiska arbete med dessa frågor, i syfte att diskutera positiva erfarenheter och kritiska moment i ett sådant utvecklingsarbete. Exempel på ämnen som tas upp i boken är forskningsanknuten litteratur, examensarbete, relationen mellan teori och praktik, ämnesprogression, digitalisering, hållbar utveckling och estetiska uttrycksformer.

Vetenskaplighet i högre utbildning diskuterar erfarenheter från lärarutbildningen vid Göteborgs universitet. De olika projekten som beskrivs har dock generell högskolepedagogisk relevans och boken är därmed lämplig som kurslitteratur i högskolepedagogisk utbildning mer allmänt. Den vänder sig även till forsknings- och utbildningsansvariga vid universitet och högskola.

Den här boken är ett resultat av en satsning på forskningsinriktade utvecklingsprojekt som genomfördes vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession 2017-2018, Göteborgs universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789144130637
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 360 st
Vad innebär vetenskaplighet i högre utbildning och hur kan den stärkas? Den här boken tar sin utgångspunkt i en institutions systematiska arbete med dessa frågor, i syfte att diskutera positiva erfarenheter och kritiska moment i ett sådant utvecklingsarbete. Exempel på ämnen som tas upp i boken är forskningsanknuten litteratur, examensarbete, relationen mellan teori och praktik, ämnesprogression, digitalisering, hållbar utveckling och estetiska uttrycksformer.

Vetenskaplighet i högre utbildning diskuterar erfarenheter från lärarutbildningen vid Göteborgs universitet. De olika projekten som beskrivs har dock generell högskolepedagogisk relevans och boken är därmed lämplig som kurslitteratur i högskolepedagogisk utbildning mer allmänt. Den vänder sig även till forsknings- och utbildningsansvariga vid universitet och högskola.

Den här boken är ett resultat av en satsning på forskningsinriktade utvecklingsprojekt som genomfördes vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession 2017-2018, Göteborgs universitet.
Vad innebär vetenskaplighet i högre utbildning och hur kan den stärkas? Den här boken tar sin utgångspunkt i en institutions systematiska arbete med dessa frågor, i syfte att diskutera positiva erfarenheter och kritiska moment i ett sådant utvecklingsarbete. Exempel på ämnen som tas upp i boken är forskningsanknuten litteratur, examensarbete, relationen mellan teori och praktik, ämnesprogression, digitalisering, hållbar utveckling och estetiska uttrycksformer.

Vetenskaplighet i högre utbildning diskuterar erfarenheter från lärarutbildningen vid Göteborgs universitet. De olika projekten som beskrivs har dock generell högskolepedagogisk relevans och boken är därmed lämplig som kurslitteratur i högskolepedagogisk utbildning mer allmänt. Den vänder sig även till forsknings- och utbildningsansvariga vid universitet och högskola.

Den här boken är ett resultat av en satsning på forskningsinriktade utvecklingsprojekt som genomfördes vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession 2017-2018, Göteborgs universitet.
Begagnad bok
269 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
269 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar