Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället; Roger Säljö, Anders Jakobsson, Patrik Lilja, Åsa Mäkitalo, Mikaela Åberg; 2011
5+ säljare

Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället Upplaga 1

av Roger Säljö, Anders Jakobsson, Patrik Lilja, Åsa Mäkitalo, Mikaela Åberg
Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet? Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?

Vad är digital litteracitet?

Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.

Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.

Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet? Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?

Vad är digital litteracitet?

Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.

Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.

Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789113033099
Förlag: Norstedts
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 213 st
Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet? Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?

Vad är digital litteracitet?

Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.

Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.

Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet? Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?

Vad är digital litteracitet?

Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.

Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.

Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Begagnad bok
165 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
165 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar