Beprövad erfarenhet i förskolan : En metodbok; Bim Riddersporre, Magnus Erlandsson; 2018
spara 31%
5+ säljare

Beprövad erfarenhet i förskolan : En metodbok Upplaga 1

av Bim Riddersporre, Magnus Erlandsson
Beprövad erfarenhet handlar om arbetserfarenhet som är prövad, dokumenterad och genererad under en längre tidsperiod av många. Det handlar också om professionell erfarenhet som systematiskt sprids och dokumenteras så att yrkesverksamma kan lära av varandra. Boken Beprövad erfarenhet i förskolan beskriver hur beprövad erfarenhet kan se ut och utveckla verksamheten i förskolor.

Hur kan jag som blivande eller verksam förskollärare tänka, agera och utvecklas utifrån beprövad erfarenhet?

Vad innebär det att bepröva min egen erfarenhet i förskolan? Hur kan jag som förskolechef använda beprövad erfarenhet för att fullt ut ta ansvar för det pedagogiska ledarskapet? Genom tydliga, konkreta redskap och spännande exempel vill författarna inspirera alla som arbetar i förskolan till att på olika sätt bepröva sin erfarenhet – som ett sätt att utmana, utveckla och stimulera både medarbetare och barn.

Beprövad erfarenhet i förskolan vänder sig till chefer och all pedagogisk personal i förskolan samt studerande på förskollärarutbildning och fortbildning för förskolechefer.

Sagt om boken:
Det är en mycket intressant och tankeväckande bok där professionen inom förskolan lyfts, förskolepedagogen utmanas och där verksamheterna får ett redskap att utveckla sitt arbete utifrån de kompetenser och den pedagogik de förfogar över. En kan även se boken som en metodbok för ledarskap inom förskolan där  förskolerektorn får ett verktyg att hålla samman, strukturera och utveckla de erfarenheter som medarbetarna har.
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 3, 2019
Beprövad erfarenhet handlar om arbetserfarenhet som är prövad, dokumenterad och genererad under en längre tidsperiod av många. Det handlar också om professionell erfarenhet som systematiskt sprids och dokumenteras så att yrkesverksamma kan lära av varandra. Boken Beprövad erfarenhet i förskolan beskriver hur beprövad erfarenhet kan se ut och utveckla verksamheten i förskolor.

Hur kan jag som blivande eller verksam förskollärare tänka, agera och utvecklas utifrån beprövad erfarenhet?

Vad innebär det att bepröva min egen erfarenhet i förskolan? Hur kan jag som förskolechef använda beprövad erfarenhet för att fullt ut ta ansvar för det pedagogiska ledarskapet? Genom tydliga, konkreta redskap och spännande exempel vill författarna inspirera alla som arbetar i förskolan till att på olika sätt bepröva sin erfarenhet – som ett sätt att utmana, utveckla och stimulera både medarbetare och barn.

Beprövad erfarenhet i förskolan vänder sig till chefer och all pedagogisk personal i förskolan samt studerande på förskollärarutbildning och fortbildning för förskolechefer.

Sagt om boken:
Det är en mycket intressant och tankeväckande bok där professionen inom förskolan lyfts, förskolepedagogen utmanas och där verksamheterna får ett redskap att utveckla sitt arbete utifrån de kompetenser och den pedagogik de förfogar över. En kan även se boken som en metodbok för ledarskap inom förskolan där  förskolerektorn får ett verktyg att hålla samman, strukturera och utveckla de erfarenheter som medarbetarna har.
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 3, 2019
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789127823570
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 175 st
Beprövad erfarenhet handlar om arbetserfarenhet som är prövad, dokumenterad och genererad under en längre tidsperiod av många. Det handlar också om professionell erfarenhet som systematiskt sprids och dokumenteras så att yrkesverksamma kan lära av varandra. Boken Beprövad erfarenhet i förskolan beskriver hur beprövad erfarenhet kan se ut och utveckla verksamheten i förskolor.

Hur kan jag som blivande eller verksam förskollärare tänka, agera och utvecklas utifrån beprövad erfarenhet?

Vad innebär det att bepröva min egen erfarenhet i förskolan? Hur kan jag som förskolechef använda beprövad erfarenhet för att fullt ut ta ansvar för det pedagogiska ledarskapet? Genom tydliga, konkreta redskap och spännande exempel vill författarna inspirera alla som arbetar i förskolan till att på olika sätt bepröva sin erfarenhet – som ett sätt att utmana, utveckla och stimulera både medarbetare och barn.

Beprövad erfarenhet i förskolan vänder sig till chefer och all pedagogisk personal i förskolan samt studerande på förskollärarutbildning och fortbildning för förskolechefer.

Sagt om boken:
Det är en mycket intressant och tankeväckande bok där professionen inom förskolan lyfts, förskolepedagogen utmanas och där verksamheterna får ett redskap att utveckla sitt arbete utifrån de kompetenser och den pedagogik de förfogar över. En kan även se boken som en metodbok för ledarskap inom förskolan där  förskolerektorn får ett verktyg att hålla samman, strukturera och utveckla de erfarenheter som medarbetarna har.
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 3, 2019
Beprövad erfarenhet handlar om arbetserfarenhet som är prövad, dokumenterad och genererad under en längre tidsperiod av många. Det handlar också om professionell erfarenhet som systematiskt sprids och dokumenteras så att yrkesverksamma kan lära av varandra. Boken Beprövad erfarenhet i förskolan beskriver hur beprövad erfarenhet kan se ut och utveckla verksamheten i förskolor.

Hur kan jag som blivande eller verksam förskollärare tänka, agera och utvecklas utifrån beprövad erfarenhet?

Vad innebär det att bepröva min egen erfarenhet i förskolan? Hur kan jag som förskolechef använda beprövad erfarenhet för att fullt ut ta ansvar för det pedagogiska ledarskapet? Genom tydliga, konkreta redskap och spännande exempel vill författarna inspirera alla som arbetar i förskolan till att på olika sätt bepröva sin erfarenhet – som ett sätt att utmana, utveckla och stimulera både medarbetare och barn.

Beprövad erfarenhet i förskolan vänder sig till chefer och all pedagogisk personal i förskolan samt studerande på förskollärarutbildning och fortbildning för förskolechefer.

Sagt om boken:
Det är en mycket intressant och tankeväckande bok där professionen inom förskolan lyfts, förskolepedagogen utmanas och där verksamheterna får ett redskap att utveckla sitt arbete utifrån de kompetenser och den pedagogik de förfogar över. En kan även se boken som en metodbok för ledarskap inom förskolan där  förskolerektorn får ett verktyg att hålla samman, strukturera och utveckla de erfarenheter som medarbetarna har.
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 3, 2019
Begagnad bok
195 kr279 krSpara 84 kr (31%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
195 kr279 krSpara 84 kr (31%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar