Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx; Knud Illeris; 2001
5+ säljare

Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx Upplaga 1

av Knud Illeris
Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789144013275
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 259 st
Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar