Det viktigaste är att få leka; Margareta Öhman; 2011
spara 36%
5+ säljare

Det viktigaste är att få leka Upplaga 1

av Margareta Öhman
Denna bok handlar om den viktiga leken och presenterar många olika perspektiv på vad lek egentligen är och vad den betyder för barn i olika åldrar. Med många levande exempel beskriver författaren Margareta Öhman vad som händer med barnen i leken, hur de samspelar med varandra och vuxna och hur de i leken kommunicerar med omgivningen på ett sätt som man som vuxen kanske inte ser vid en första anblick.Denna bok handlar om den viktiga leken och presenterar många olika perspektiv på vad lek egentligen är och vad den betyder för barn i olika åldrar. Med många levande exempel beskriver författaren Margareta Öhman vad som händer med barnen i leken, hur de samspelar med varandra och vuxna och hur de i leken kommunicerar med omgivningen på ett sätt som man som vuxen kanske inte ser vid en första anblick.

Läs mer
Leken är viktigt för att barnen ska få en god självkänsla och en känsla av kompetens. Därför är det av avgörande betydelse att barn får tid och utrymme att leka. Författaren beskriver hur förskollärare och lärare omkring barnen kan forma en stimulerande lekmiljö och ta ansvar för att ett positivt lekklimat bildas. Hon lyfter även fram lekar som oroar och hur man som lärare kan förhålla sig till dem.
I boken beskrivs olika teorier om lek, från de klassiska till de postmoderna. Här finns också beskrivningar av lekens olika funktioner exempelvis förvandling, förhandling, narrativ och improvisation, och av lekens betydelse för empati, självförståelse och lärande.
Boken vänder sig till blivande förskollärare, lärare i förskoleklass, fritidspedagoger och till dem som deltar i förskole- och lärarlyftet. Den vänder sig även till yrkesverksamma pedagoger.

Om författarna
Margareta Öhman är legitimerad psykolog, barnkulturvetare och familjeterapeut. Hon är också en uppskattad och efterfrågad föreläsare och har tidigare skrivit flera böcker inom området förskola och skola.
Se Margareta Öhman i UR Samtiden - Se barnet i förskolan "Hissad och dissad" 18/4 2012, Stockholmsmässan

"Margareta Öhman är legitimerad psykolog, barnkulturvetare och familjeterapeut. I den lika utmärkta som grundläggande volymen ger hon olika perspektiv på barns lek och betonar vikten av att barn får tid och utrymme att leka. Alla hennes tre professioner kommer väl till pass när hon närmar sig ämnet." BTJ, häfte 11124031, Lektör Ulf Malmqvist
Denna bok handlar om den viktiga leken och presenterar många olika perspektiv på vad lek egentligen är och vad den betyder för barn i olika åldrar. Med många levande exempel beskriver författaren Margareta Öhman vad som händer med barnen i leken, hur de samspelar med varandra och vuxna och hur de i leken kommunicerar med omgivningen på ett sätt som man som vuxen kanske inte ser vid en första anblick.Denna bok handlar om den viktiga leken och presenterar många olika perspektiv på vad lek egentligen är och vad den betyder för barn i olika åldrar. Med många levande exempel beskriver författaren Margareta Öhman vad som händer med barnen i leken, hur de samspelar med varandra och vuxna och hur de i leken kommunicerar med omgivningen på ett sätt som man som vuxen kanske inte ser vid en första anblick.

Läs mer
Leken är viktigt för att barnen ska få en god självkänsla och en känsla av kompetens. Därför är det av avgörande betydelse att barn får tid och utrymme att leka. Författaren beskriver hur förskollärare och lärare omkring barnen kan forma en stimulerande lekmiljö och ta ansvar för att ett positivt lekklimat bildas. Hon lyfter även fram lekar som oroar och hur man som lärare kan förhålla sig till dem.
I boken beskrivs olika teorier om lek, från de klassiska till de postmoderna. Här finns också beskrivningar av lekens olika funktioner exempelvis förvandling, förhandling, narrativ och improvisation, och av lekens betydelse för empati, självförståelse och lärande.
Boken vänder sig till blivande förskollärare, lärare i förskoleklass, fritidspedagoger och till dem som deltar i förskole- och lärarlyftet. Den vänder sig även till yrkesverksamma pedagoger.

Om författarna
Margareta Öhman är legitimerad psykolog, barnkulturvetare och familjeterapeut. Hon är också en uppskattad och efterfrågad föreläsare och har tidigare skrivit flera böcker inom området förskola och skola.
Se Margareta Öhman i UR Samtiden - Se barnet i förskolan "Hissad och dissad" 18/4 2012, Stockholmsmässan

"Margareta Öhman är legitimerad psykolog, barnkulturvetare och familjeterapeut. I den lika utmärkta som grundläggande volymen ger hon olika perspektiv på barns lek och betonar vikten av att barn får tid och utrymme att leka. Alla hennes tre professioner kommer väl till pass när hon närmar sig ämnet." BTJ, häfte 11124031, Lektör Ulf Malmqvist
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789147099818
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 277 st
Denna bok handlar om den viktiga leken och presenterar många olika perspektiv på vad lek egentligen är och vad den betyder för barn i olika åldrar. Med många levande exempel beskriver författaren Margareta Öhman vad som händer med barnen i leken, hur de samspelar med varandra och vuxna och hur de i leken kommunicerar med omgivningen på ett sätt som man som vuxen kanske inte ser vid en första anblick.Denna bok handlar om den viktiga leken och presenterar många olika perspektiv på vad lek egentligen är och vad den betyder för barn i olika åldrar. Med många levande exempel beskriver författaren Margareta Öhman vad som händer med barnen i leken, hur de samspelar med varandra och vuxna och hur de i leken kommunicerar med omgivningen på ett sätt som man som vuxen kanske inte ser vid en första anblick.

Läs mer
Leken är viktigt för att barnen ska få en god självkänsla och en känsla av kompetens. Därför är det av avgörande betydelse att barn får tid och utrymme att leka. Författaren beskriver hur förskollärare och lärare omkring barnen kan forma en stimulerande lekmiljö och ta ansvar för att ett positivt lekklimat bildas. Hon lyfter även fram lekar som oroar och hur man som lärare kan förhålla sig till dem.
I boken beskrivs olika teorier om lek, från de klassiska till de postmoderna. Här finns också beskrivningar av lekens olika funktioner exempelvis förvandling, förhandling, narrativ och improvisation, och av lekens betydelse för empati, självförståelse och lärande.
Boken vänder sig till blivande förskollärare, lärare i förskoleklass, fritidspedagoger och till dem som deltar i förskole- och lärarlyftet. Den vänder sig även till yrkesverksamma pedagoger.

Om författarna
Margareta Öhman är legitimerad psykolog, barnkulturvetare och familjeterapeut. Hon är också en uppskattad och efterfrågad föreläsare och har tidigare skrivit flera böcker inom området förskola och skola.
Se Margareta Öhman i UR Samtiden - Se barnet i förskolan "Hissad och dissad" 18/4 2012, Stockholmsmässan

"Margareta Öhman är legitimerad psykolog, barnkulturvetare och familjeterapeut. I den lika utmärkta som grundläggande volymen ger hon olika perspektiv på barns lek och betonar vikten av att barn får tid och utrymme att leka. Alla hennes tre professioner kommer väl till pass när hon närmar sig ämnet." BTJ, häfte 11124031, Lektör Ulf Malmqvist
Denna bok handlar om den viktiga leken och presenterar många olika perspektiv på vad lek egentligen är och vad den betyder för barn i olika åldrar. Med många levande exempel beskriver författaren Margareta Öhman vad som händer med barnen i leken, hur de samspelar med varandra och vuxna och hur de i leken kommunicerar med omgivningen på ett sätt som man som vuxen kanske inte ser vid en första anblick.Denna bok handlar om den viktiga leken och presenterar många olika perspektiv på vad lek egentligen är och vad den betyder för barn i olika åldrar. Med många levande exempel beskriver författaren Margareta Öhman vad som händer med barnen i leken, hur de samspelar med varandra och vuxna och hur de i leken kommunicerar med omgivningen på ett sätt som man som vuxen kanske inte ser vid en första anblick.

Läs mer
Leken är viktigt för att barnen ska få en god självkänsla och en känsla av kompetens. Därför är det av avgörande betydelse att barn får tid och utrymme att leka. Författaren beskriver hur förskollärare och lärare omkring barnen kan forma en stimulerande lekmiljö och ta ansvar för att ett positivt lekklimat bildas. Hon lyfter även fram lekar som oroar och hur man som lärare kan förhålla sig till dem.
I boken beskrivs olika teorier om lek, från de klassiska till de postmoderna. Här finns också beskrivningar av lekens olika funktioner exempelvis förvandling, förhandling, narrativ och improvisation, och av lekens betydelse för empati, självförståelse och lärande.
Boken vänder sig till blivande förskollärare, lärare i förskoleklass, fritidspedagoger och till dem som deltar i förskole- och lärarlyftet. Den vänder sig även till yrkesverksamma pedagoger.

Om författarna
Margareta Öhman är legitimerad psykolog, barnkulturvetare och familjeterapeut. Hon är också en uppskattad och efterfrågad föreläsare och har tidigare skrivit flera böcker inom området förskola och skola.
Se Margareta Öhman i UR Samtiden - Se barnet i förskolan "Hissad och dissad" 18/4 2012, Stockholmsmässan

"Margareta Öhman är legitimerad psykolog, barnkulturvetare och familjeterapeut. I den lika utmärkta som grundläggande volymen ger hon olika perspektiv på barns lek och betonar vikten av att barn får tid och utrymme att leka. Alla hennes tre professioner kommer väl till pass när hon närmar sig ämnet." BTJ, häfte 11124031, Lektör Ulf Malmqvist
Begagnad bok
259 kr402 krSpara 143 kr (36%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
259 kr402 krSpara 143 kr (36%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar