Design för lärande : ett multimodalt perspektiv; Staffan Selander, Gunther Kress; 2021
endast ny

Design för lärande : ett multimodalt perspektiv Upplaga 3

av Staffan Selander, Gunther Kress
Kommunikation och information är idag digital, global och multi­modal, detta påverkar skola och lärande. I denna bok presenteras ett perspektiv som gör det möjligt att förflytta blicken och se lärande på ett delvis nytt sätt. Design för lärande bidrar till en djupare förståelse för de utmaningar som skola och utbildning står inför idag.

Utifrån ett teoretiskt, multimodalt och designorienterat perspektiv ger boken flera olika exempel på kunskapsrepresentationen, lärresurser och lärande i olika icke-formella, semi-formella och formella lärmiljöer – med blicken riktad mot framtida lärmiljöer och nya kompetenser för ett hållbart samhälle.

Design för lärande vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare och lärare i fortbildning, men också till lärare och forskare i didaktik, pedagogik, kommunikationsvetenskap och socialsemiotik.
Kommunikation och information är idag digital, global och multi­modal, detta påverkar skola och lärande. I denna bok presenteras ett perspektiv som gör det möjligt att förflytta blicken och se lärande på ett delvis nytt sätt. Design för lärande bidrar till en djupare förståelse för de utmaningar som skola och utbildning står inför idag.

Utifrån ett teoretiskt, multimodalt och designorienterat perspektiv ger boken flera olika exempel på kunskapsrepresentationen, lärresurser och lärande i olika icke-formella, semi-formella och formella lärmiljöer – med blicken riktad mot framtida lärmiljöer och nya kompetenser för ett hållbart samhälle.

Design för lärande vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare och lärare i fortbildning, men också till lärare och forskare i didaktik, pedagogik, kommunikationsvetenskap och socialsemiotik.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789144155951
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 163 st
3 upplagor
Upplaga 2 (2017)
från 119 kr
Upplaga 1 (2010)
från 119 kr
Upplaga 3 (2021)
277 kr (endast ny)
Kommunikation och information är idag digital, global och multi­modal, detta påverkar skola och lärande. I denna bok presenteras ett perspektiv som gör det möjligt att förflytta blicken och se lärande på ett delvis nytt sätt. Design för lärande bidrar till en djupare förståelse för de utmaningar som skola och utbildning står inför idag.

Utifrån ett teoretiskt, multimodalt och designorienterat perspektiv ger boken flera olika exempel på kunskapsrepresentationen, lärresurser och lärande i olika icke-formella, semi-formella och formella lärmiljöer – med blicken riktad mot framtida lärmiljöer och nya kompetenser för ett hållbart samhälle.

Design för lärande vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare och lärare i fortbildning, men också till lärare och forskare i didaktik, pedagogik, kommunikationsvetenskap och socialsemiotik.
Kommunikation och information är idag digital, global och multi­modal, detta påverkar skola och lärande. I denna bok presenteras ett perspektiv som gör det möjligt att förflytta blicken och se lärande på ett delvis nytt sätt. Design för lärande bidrar till en djupare förståelse för de utmaningar som skola och utbildning står inför idag.

Utifrån ett teoretiskt, multimodalt och designorienterat perspektiv ger boken flera olika exempel på kunskapsrepresentationen, lärresurser och lärande i olika icke-formella, semi-formella och formella lärmiljöer – med blicken riktad mot framtida lärmiljöer och nya kompetenser för ett hållbart samhälle.

Design för lärande vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare och lärare i fortbildning, men också till lärare och forskare i didaktik, pedagogik, kommunikationsvetenskap och socialsemiotik.
Ny bok
264 kr277 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
264 kr277 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)