Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer; Hans Lorentz, Bosse Bergstedt; 2016
spara 30%
5+ säljare

Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer Upplaga 2

av Hans Lorentz, Bosse Bergstedt

Interkulturella frågeställningar har blivit centralt inom utbildning och pedagogik, där frågor kring mångkulturalitet och hantering av likheter och olikheter står i fokus. "Interkulturella perspektiv", i sin reviderade andra upplaga, introducerar läsaren till moderna teoretiska perspektiv och de senaste forskningsrönen på området. Boken utforskar hur vi uppfattar och skapar likheter och olikheter, samt hur vi kan kultivera en förmåga att lära oss från de olikheter som existerar inom oss själva och andra. Detta interkulturella synsätt är avgörande för att kunna navigera och förstå den globaliserade och mångkulturella värld vi nu lever i, särskilt inom pedagogik.

Boken är primärt tänkt som kurslitteratur för lärar- och pedagogikutbildningar på universitets- och högskolenivå. Den är även utmärkt för fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare. Dessutom rekommenderas den för alla som vill fördjupa sig i postmoderna pedagogiska diskussioner inom mångkulturella lärande omgivningar.

Interkulturella frågeställningar har blivit centralt inom utbildning och pedagogik, där frågor kring mångkulturalitet och hantering av likheter och olikheter står i fokus. "Interkulturella perspektiv", i sin reviderade andra upplaga, introducerar läsaren till moderna teoretiska perspektiv och de senaste forskningsrönen på området. Boken utforskar hur vi uppfattar och skapar likheter och olikheter, samt hur vi kan kultivera en förmåga att lära oss från de olikheter som existerar inom oss själva och andra. Detta interkulturella synsätt är avgörande för att kunna navigera och förstå den globaliserade och mångkulturella värld vi nu lever i, särskilt inom pedagogik.

Boken är primärt tänkt som kurslitteratur för lärar- och pedagogikutbildningar på universitets- och högskolenivå. Den är även utmärkt för fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare. Dessutom rekommenderas den för alla som vill fördjupa sig i postmoderna pedagogiska diskussioner inom mångkulturella lärande omgivningar.

Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789144109732
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 281 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2006)
från 85 kr
Upplaga 2 (2016)
från 259 kr

Interkulturella frågeställningar har blivit centralt inom utbildning och pedagogik, där frågor kring mångkulturalitet och hantering av likheter och olikheter står i fokus. "Interkulturella perspektiv", i sin reviderade andra upplaga, introducerar läsaren till moderna teoretiska perspektiv och de senaste forskningsrönen på området. Boken utforskar hur vi uppfattar och skapar likheter och olikheter, samt hur vi kan kultivera en förmåga att lära oss från de olikheter som existerar inom oss själva och andra. Detta interkulturella synsätt är avgörande för att kunna navigera och förstå den globaliserade och mångkulturella värld vi nu lever i, särskilt inom pedagogik.

Boken är primärt tänkt som kurslitteratur för lärar- och pedagogikutbildningar på universitets- och högskolenivå. Den är även utmärkt för fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare. Dessutom rekommenderas den för alla som vill fördjupa sig i postmoderna pedagogiska diskussioner inom mångkulturella lärande omgivningar.

Interkulturella frågeställningar har blivit centralt inom utbildning och pedagogik, där frågor kring mångkulturalitet och hantering av likheter och olikheter står i fokus. "Interkulturella perspektiv", i sin reviderade andra upplaga, introducerar läsaren till moderna teoretiska perspektiv och de senaste forskningsrönen på området. Boken utforskar hur vi uppfattar och skapar likheter och olikheter, samt hur vi kan kultivera en förmåga att lära oss från de olikheter som existerar inom oss själva och andra. Detta interkulturella synsätt är avgörande för att kunna navigera och förstå den globaliserade och mångkulturella värld vi nu lever i, särskilt inom pedagogik.

Boken är primärt tänkt som kurslitteratur för lärar- och pedagogikutbildningar på universitets- och högskolenivå. Den är även utmärkt för fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare. Dessutom rekommenderas den för alla som vill fördjupa sig i postmoderna pedagogiska diskussioner inom mångkulturella lärande omgivningar.

Begagnad bok
259 kr368 krSpara 109 kr (30%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
259 kr368 krSpara 109 kr (30%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar