Vad teknik är och hur det kan undervisas är inte alltid uppenbart för alla som arbetar inom förskolan. Men miljön i förskolan är fylld med möjligheter och teknik som bara väntar på att upptäckas. Författaren visar att teknikundervisning inte behöver vara komplicerat, samtidigt som det är avgörande att förskollärare har kunskap om teknik för att undervisningen ska kunna kallas för teknikundervisning.
Boken om förskolans teknikundervisning riktar sig till både blivande och nuvarande förskollärare, samt annan personal inom förskolan som är involverade i eller ansvariga för barnens utbildning, såsom barnskötare och rektorer. Läsaren får exempel på teknikundervisning som är kopplad till förskolans läroplan och tidigare forskning. Boken baseras till stor del på studier där förskolepersonal har intervjuats och observerats i undervisningssituationer.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I september 2020 släpptes boken Förskolans teknikundervisning skriven av Pernilla Sundqvist. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 132 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.
Köp boken Förskolans teknikundervisning på Studentapan och spara uppåt 26% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 25 recensioner från verifierade användare
4.6 (25)
25 recensioner
Miranda
Älvsbyn
Enkel att förstå och läsa
Viola
Kalix
Mycket bra för att förstå teknikens betydelse
Sandra
Nyköping
Bra bok med mycket bra fakta! :)
Johanna
Stora Skedvi
En toppen bok! Lättläst.
Denise
Norrahammar
bra förklaringar, lätt att förstå
Emma
Järfälla
Väldigt bra och viktig för att förstå teknikundervisning i förskolan!