Pedagogens inre rum : känslor och förnuft i lärarprofessionen; Margareta Normell; 2021
spara 24%
5+ säljare

Pedagogens inre rum : känslor och förnuft i lärarprofessionen Upplaga 2

av Margareta Normell
Att duktiga pedagoger måste ha något mer än goda ämneskunskaper och lämplig pedagogik blir tydligt när individualiseringen ökar och det ställs större krav på läraren som person. Vad säger lärare till en arg förälder, en missnöjd elev eller en kollega som är svår att samarbeta med? Och vad gör de med alla de känslor som väcks i sådana situationer? Hur kommer det sig att en del pedagoger verkar klara svåra samtal och konflikter mycket bättre än andra?

Undervisning är både en intellektuell och en emotionell process. Den här boken beskriver vad emotionell och relationell kompetens innebär och hur den kan påverka sättet att hantera olika vardags­situationer i skolan.

Möjligheten att dela sina erfarenheter med kollegor och reflektera över det som händer i lärarens vardagsarbete underlättar utvecklingen av ett professionellt omdöme och bidrar till att öka undervisningens kvalitet. Ämnet är ännu mer aktuellt i dag än när boken kom ut 2004 och den ges därför nu ut i en reviderad och uppdaterad utgåva.

Boken är avsedd för lärarutbildningen och fortbildning av olika yrkesgrupper inom skola och omsorg.
Att duktiga pedagoger måste ha något mer än goda ämneskunskaper och lämplig pedagogik blir tydligt när individualiseringen ökar och det ställs större krav på läraren som person. Vad säger lärare till en arg förälder, en missnöjd elev eller en kollega som är svår att samarbeta med? Och vad gör de med alla de känslor som väcks i sådana situationer? Hur kommer det sig att en del pedagoger verkar klara svåra samtal och konflikter mycket bättre än andra?

Undervisning är både en intellektuell och en emotionell process. Den här boken beskriver vad emotionell och relationell kompetens innebär och hur den kan påverka sättet att hantera olika vardags­situationer i skolan.

Möjligheten att dela sina erfarenheter med kollegor och reflektera över det som händer i lärarens vardagsarbete underlättar utvecklingen av ett professionellt omdöme och bidrar till att öka undervisningens kvalitet. Ämnet är ännu mer aktuellt i dag än när boken kom ut 2004 och den ges därför nu ut i en reviderad och uppdaterad utgåva.

Boken är avsedd för lärarutbildningen och fortbildning av olika yrkesgrupper inom skola och omsorg.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789144152622
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2004)
från 119 kr
Upplaga 2 (2021)
från 239 kr
Att duktiga pedagoger måste ha något mer än goda ämneskunskaper och lämplig pedagogik blir tydligt när individualiseringen ökar och det ställs större krav på läraren som person. Vad säger lärare till en arg förälder, en missnöjd elev eller en kollega som är svår att samarbeta med? Och vad gör de med alla de känslor som väcks i sådana situationer? Hur kommer det sig att en del pedagoger verkar klara svåra samtal och konflikter mycket bättre än andra?

Undervisning är både en intellektuell och en emotionell process. Den här boken beskriver vad emotionell och relationell kompetens innebär och hur den kan påverka sättet att hantera olika vardags­situationer i skolan.

Möjligheten att dela sina erfarenheter med kollegor och reflektera över det som händer i lärarens vardagsarbete underlättar utvecklingen av ett professionellt omdöme och bidrar till att öka undervisningens kvalitet. Ämnet är ännu mer aktuellt i dag än när boken kom ut 2004 och den ges därför nu ut i en reviderad och uppdaterad utgåva.

Boken är avsedd för lärarutbildningen och fortbildning av olika yrkesgrupper inom skola och omsorg.
Att duktiga pedagoger måste ha något mer än goda ämneskunskaper och lämplig pedagogik blir tydligt när individualiseringen ökar och det ställs större krav på läraren som person. Vad säger lärare till en arg förälder, en missnöjd elev eller en kollega som är svår att samarbeta med? Och vad gör de med alla de känslor som väcks i sådana situationer? Hur kommer det sig att en del pedagoger verkar klara svåra samtal och konflikter mycket bättre än andra?

Undervisning är både en intellektuell och en emotionell process. Den här boken beskriver vad emotionell och relationell kompetens innebär och hur den kan påverka sättet att hantera olika vardags­situationer i skolan.

Möjligheten att dela sina erfarenheter med kollegor och reflektera över det som händer i lärarens vardagsarbete underlättar utvecklingen av ett professionellt omdöme och bidrar till att öka undervisningens kvalitet. Ämnet är ännu mer aktuellt i dag än när boken kom ut 2004 och den ges därför nu ut i en reviderad och uppdaterad utgåva.

Boken är avsedd för lärarutbildningen och fortbildning av olika yrkesgrupper inom skola och omsorg.
Begagnad bok
239 kr311 krSpara 72 kr (24%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr311 krSpara 72 kr (24%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar