Utomhuspedagogik - Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet; Olof Fastén, Cecilia Boldemann, Sofia Cele, Anki Kaipiainen, Karin Mellegård, Peter Pagels, Mattias Sandberg, Klas Sandell, Anders Szczepanski, Roger Säljö; 2019
endast ny

Utomhuspedagogik - Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet Upplaga 1

av Olof Fastén, Cecilia Boldemann, Sofia Cele, Anki Kaipiainen, Karin Mellegård
m.fl.
Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet

Denna antologi med bidrag från forskare och lärare verksamma i grundskola och på universitet redovisar olika perspektiv på och möjligheter med utomhuspedagogik. Lärande och särskilt upplevelsebaserat lärande, lärmiljöer och villkor för barndom är innehåll som återkommer i flera av bokens kapitel som även behandlar

• lärmiljöer för att utveckla det kulturella minnet

• utomhuspedagogikens teoretiska bakgrund

• villkor för barns naturkontakt i den segregerade staden

• staden och dess berättelser

• pedagogiska möjligheter i arbetet med grundläggande färdigheter i matematik och svenska

• miljö och hälsoaspekter på barns utevistelse

• var går gränsen för vad som är utomhus.

Boken riktar sig i huvudsak till studenter och verksamma inom utbildningsfältet.
Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet

Denna antologi med bidrag från forskare och lärare verksamma i grundskola och på universitet redovisar olika perspektiv på och möjligheter med utomhuspedagogik. Lärande och särskilt upplevelsebaserat lärande, lärmiljöer och villkor för barndom är innehåll som återkommer i flera av bokens kapitel som även behandlar

• lärmiljöer för att utveckla det kulturella minnet

• utomhuspedagogikens teoretiska bakgrund

• villkor för barns naturkontakt i den segregerade staden

• staden och dess berättelser

• pedagogiska möjligheter i arbetet med grundläggande färdigheter i matematik och svenska

• miljö och hälsoaspekter på barns utevistelse

• var går gränsen för vad som är utomhus.

Boken riktar sig i huvudsak till studenter och verksamma inom utbildningsfältet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789144121581
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 208 st
Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet

Denna antologi med bidrag från forskare och lärare verksamma i grundskola och på universitet redovisar olika perspektiv på och möjligheter med utomhuspedagogik. Lärande och särskilt upplevelsebaserat lärande, lärmiljöer och villkor för barndom är innehåll som återkommer i flera av bokens kapitel som även behandlar

• lärmiljöer för att utveckla det kulturella minnet

• utomhuspedagogikens teoretiska bakgrund

• villkor för barns naturkontakt i den segregerade staden

• staden och dess berättelser

• pedagogiska möjligheter i arbetet med grundläggande färdigheter i matematik och svenska

• miljö och hälsoaspekter på barns utevistelse

• var går gränsen för vad som är utomhus.

Boken riktar sig i huvudsak till studenter och verksamma inom utbildningsfältet.
Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet

Denna antologi med bidrag från forskare och lärare verksamma i grundskola och på universitet redovisar olika perspektiv på och möjligheter med utomhuspedagogik. Lärande och särskilt upplevelsebaserat lärande, lärmiljöer och villkor för barndom är innehåll som återkommer i flera av bokens kapitel som även behandlar

• lärmiljöer för att utveckla det kulturella minnet

• utomhuspedagogikens teoretiska bakgrund

• villkor för barns naturkontakt i den segregerade staden

• staden och dess berättelser

• pedagogiska möjligheter i arbetet med grundläggande färdigheter i matematik och svenska

• miljö och hälsoaspekter på barns utevistelse

• var går gränsen för vad som är utomhus.

Boken riktar sig i huvudsak till studenter och verksamma inom utbildningsfältet.
Ny bok
359 kr377 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
359 kr377 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)