I Det mångtydiga mötet problematiseras innebörden i pedagogisk handledning och komplexiteten i handledningsprocessen synliggörs. Exemplen i boken är hämtade från förskolan men går att översätta till andra yrkesfält. Författarna använder konkreta handledningssituationer för att analysera de överväganden och frågeställningar som aktualiseras i handledning. Pedagogisk handledning kan bidra till att förändra arbetsplatser och verksamheter så att de bättre svarar mot den nya tidens krav. Boken anknyter till den aktuella diskussionen om "den reflekterande praktikern", "kunskap i handling" och till kvalitetsutveckling i allmänhet. Författarpresentation Birgitta Hammarström-Lewenhagen är socionom, vårdlärare och doktorand. Susanna Ekström är förskollärare och metodiklärare. Båda arbetar på Lärarhögskolan i Stockholm och är verksamma inom förskollärarutbildning och fortbildning av yrkesverksamma i förskola och skola.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker