Nyanlända i förskolan : barnets bästa mottagande; Maria Wångersjö; 2017
5 säljare

Nyanlända i förskolan : barnets bästa mottagande Upplaga 1

av Maria Wångersjö
Boken Nyanlända i förskolan handlar om projektet Barnets bästa som genomförts i två stadsdelar i Göteborg som sedan länge tar emot många nyanlända barn. Utifrån enskilda förskolors goda arbetssätt har modellen Barnets bästa formulerats och utvecklats för ett bra och likvärdigt mottagande.

Här berättar författaren Maria Wångersjö om projektet där identitetsstärkande arbetssätt, föräldrasamverkan och vikten av att stötta barnens modersmål varit viktiga delar. I projektet deltog förutom forskare och förskolechefer även många pedagoger vars tankar och erfarenheter lyfts fram i boken.

Modellen Barnets bästa ger stöd och förståelse för ett synsätt där nyanlända barn ses som en tillgång som berikar förskolan. Med boken vill vi inspirera och vägleda förskollärare och barnskötare i arbetet att ta emot och skapa en god grund för varje barn och familj i förskolan.

Om författaren
Maria Wångersjö är frilansjournalist och kommunikatör med stort intresse för förskole- och skolfrågor. År 2012 var hon kommunikatör för EU-projektet Barnets bästa, som syftade till ett bra och likvärdigt mottagande av nyanlända barn i förskolan och som genomfördes i nordöstra Göteborg.
Boken Nyanlända i förskolan handlar om projektet Barnets bästa som genomförts i två stadsdelar i Göteborg som sedan länge tar emot många nyanlända barn. Utifrån enskilda förskolors goda arbetssätt har modellen Barnets bästa formulerats och utvecklats för ett bra och likvärdigt mottagande.

Här berättar författaren Maria Wångersjö om projektet där identitetsstärkande arbetssätt, föräldrasamverkan och vikten av att stötta barnens modersmål varit viktiga delar. I projektet deltog förutom forskare och förskolechefer även många pedagoger vars tankar och erfarenheter lyfts fram i boken.

Modellen Barnets bästa ger stöd och förståelse för ett synsätt där nyanlända barn ses som en tillgång som berikar förskolan. Med boken vill vi inspirera och vägleda förskollärare och barnskötare i arbetet att ta emot och skapa en god grund för varje barn och familj i förskolan.

Om författaren
Maria Wångersjö är frilansjournalist och kommunikatör med stort intresse för förskole- och skolfrågor. År 2012 var hon kommunikatör för EU-projektet Barnets bästa, som syftade till ett bra och likvärdigt mottagande av nyanlända barn i förskolan och som genomfördes i nordöstra Göteborg.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789188099884
Förlag: Gothia Kompetens
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 119 st
Boken Nyanlända i förskolan handlar om projektet Barnets bästa som genomförts i två stadsdelar i Göteborg som sedan länge tar emot många nyanlända barn. Utifrån enskilda förskolors goda arbetssätt har modellen Barnets bästa formulerats och utvecklats för ett bra och likvärdigt mottagande.

Här berättar författaren Maria Wångersjö om projektet där identitetsstärkande arbetssätt, föräldrasamverkan och vikten av att stötta barnens modersmål varit viktiga delar. I projektet deltog förutom forskare och förskolechefer även många pedagoger vars tankar och erfarenheter lyfts fram i boken.

Modellen Barnets bästa ger stöd och förståelse för ett synsätt där nyanlända barn ses som en tillgång som berikar förskolan. Med boken vill vi inspirera och vägleda förskollärare och barnskötare i arbetet att ta emot och skapa en god grund för varje barn och familj i förskolan.

Om författaren
Maria Wångersjö är frilansjournalist och kommunikatör med stort intresse för förskole- och skolfrågor. År 2012 var hon kommunikatör för EU-projektet Barnets bästa, som syftade till ett bra och likvärdigt mottagande av nyanlända barn i förskolan och som genomfördes i nordöstra Göteborg.
Boken Nyanlända i förskolan handlar om projektet Barnets bästa som genomförts i två stadsdelar i Göteborg som sedan länge tar emot många nyanlända barn. Utifrån enskilda förskolors goda arbetssätt har modellen Barnets bästa formulerats och utvecklats för ett bra och likvärdigt mottagande.

Här berättar författaren Maria Wångersjö om projektet där identitetsstärkande arbetssätt, föräldrasamverkan och vikten av att stötta barnens modersmål varit viktiga delar. I projektet deltog förutom forskare och förskolechefer även många pedagoger vars tankar och erfarenheter lyfts fram i boken.

Modellen Barnets bästa ger stöd och förståelse för ett synsätt där nyanlända barn ses som en tillgång som berikar förskolan. Med boken vill vi inspirera och vägleda förskollärare och barnskötare i arbetet att ta emot och skapa en god grund för varje barn och familj i förskolan.

Om författaren
Maria Wångersjö är frilansjournalist och kommunikatör med stort intresse för förskole- och skolfrågor. År 2012 var hon kommunikatör för EU-projektet Barnets bästa, som syftade till ett bra och likvärdigt mottagande av nyanlända barn i förskolan och som genomfördes i nordöstra Göteborg.
Begagnad bok
219 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
219 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar