Framtidens skolbibliotek : den glada boken; Helena Öberg, Anne Ljungdahl; 2009

Framtidens skolbibliotek : den glada boken

av Helena Öberg, Anne Ljungdahl
Att barn behöver böcker och skolbibliotek är de flesta rörande överens om men varför är då inte skolbibliotek alltid en självklar del av skolan? Författarna menar att vi istället för att tala om lust, läsning, språk, källkritik och kunskapsbyggande kanske måste börja prata om nyttan med skolbibliotek såsom kostnadsbesparande, kommunikationsstärkande, en digital central och en pedagogisk resurs. Boken har tagits fram som följd av ett projekt i Västerås stad och exemplen är hämtade därifrån men passar lika väl att läsas av verksamma inom, eller intresserade av, skolbibliotek i landets övriga delar.
Att barn behöver böcker och skolbibliotek är de flesta rörande överens om men varför är då inte skolbibliotek alltid en självklar del av skolan? Författarna menar att vi istället för att tala om lust, läsning, språk, källkritik och kunskapsbyggande kanske måste börja prata om nyttan med skolbibliotek såsom kostnadsbesparande, kommunikationsstärkande, en digital central och en pedagogisk resurs. Boken har tagits fram som följd av ett projekt i Västerås stad och exemplen är hämtade därifrån men passar lika väl att läsas av verksamma inom, eller intresserade av, skolbibliotek i landets övriga delar.
Utgiven: 2009
ISBN: 9789170186615
Förlag: BTJ Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 80 st
Att barn behöver böcker och skolbibliotek är de flesta rörande överens om men varför är då inte skolbibliotek alltid en självklar del av skolan? Författarna menar att vi istället för att tala om lust, läsning, språk, källkritik och kunskapsbyggande kanske måste börja prata om nyttan med skolbibliotek såsom kostnadsbesparande, kommunikationsstärkande, en digital central och en pedagogisk resurs. Boken har tagits fram som följd av ett projekt i Västerås stad och exemplen är hämtade därifrån men passar lika väl att läsas av verksamma inom, eller intresserade av, skolbibliotek i landets övriga delar.
Att barn behöver böcker och skolbibliotek är de flesta rörande överens om men varför är då inte skolbibliotek alltid en självklar del av skolan? Författarna menar att vi istället för att tala om lust, läsning, språk, källkritik och kunskapsbyggande kanske måste börja prata om nyttan med skolbibliotek såsom kostnadsbesparande, kommunikationsstärkande, en digital central och en pedagogisk resurs. Boken har tagits fram som följd av ett projekt i Västerås stad och exemplen är hämtade därifrån men passar lika väl att läsas av verksamma inom, eller intresserade av, skolbibliotek i landets övriga delar.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)